FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu handlade det ju inte om tre länkar i denna tråd, utan om 10-15 trådar där allt som skrevs var en länk.
|
|||
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Näähä, nu får ni ge er!
Tråden handlar om att Tullen hittar piratkopior vid import och att de tydligt märker en trend av vilka produkter/varumärken som är populära, det är vad denna tråd handlar om. Jag tycker kopplingen till WNs användare som har webbshoppar som importerar har en naturlig koppling till detta ämne, därför länkade jag till artikeln på Dagens Juridik. Kommentera gärna ämnet dvs piratkopiering och Tullens arbete. Men ska ni kritisera mitt arbetssätt att lägga in tre externa länkar i ett inlägg får ni fasiken starta en egen tråd för det i lämpligt forum. För det är en direkt kritik av mig som person och mitt arbetssätt eller bedömning och inte en diskussion om vare sig piratkopior eller Tullens arbete eller analyser. Den diskussionen hör också hemma i WN som forum, men inte i just denna tråd. Senast redigerad av Conny Westh den 2011-06-26 klockan 17:51 |
||
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker också att det var lite väl extremt att på under ett dygn(?) startar ett tiotal olika trådar i olika delar av forumet med endast en länk som dessutom var till artiklar på en och samma sida. Visst var de allra flesta av artiklarna bra ämnen som berikar forumet och som är ett bra diskussionsunderlag, men kom igen, ett tiotal trådar på ett dygn?
Du hade ju åtminstone kunnat inleda med en kommentar eller en reflektion själv och inte bara en länk. Hade det inte varit du, som jag vet har en väldigt bra och sund affärsmoral, så man ju kunnat tro att du har något slags samröre med sidan. Och nej, det är verkligen inte direkt kritik emot dig som person, men möjligen ditt arbetssätt i just det här fallet. Angående tullens arbete är det väl inte så mycket att säga. Där är ju olagligt att piratkopiera och det är ju tullens uppgift att kontrollera de varor som kommer in i landet. Det leder ju såklart till att piratkopior beslagtas och att tullen, om de nu vill, enkelt kan föra statistik över beslagen då beslagen protokollförs. Sedan tycker jag tycker rubriksättningen inte var alltför bra då det verkligen inte var det centrala i artikeln. |
|||
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, jag har absolut inget med Dagens Juridik att göra på annat sätt än att jag läser deras artiklar med stor behållning, jag får ingen kickback i form av någon typ av ersättning, jag är själv "gratisprenumerant" på deras nyhetsbrev, inget annat.
Det var en fasligt paranoid inställning att man inte kan hitta en sida och rekommendera den utan att ha någon räv bakom örat..... Jag har varit med här på forumet sedan 2005 och har alltid redovisat när jag hänvisar till en sida jag själv är involverad i. Vidare så brukar jag ofta dela med mig av information, länkar, kalkyler m.m. utan att ha det minsta onda avsikter. Jag tycker det ger mig en tillfredsställelse när nåon annan har glädje av det jag tipsar om, sån är jag som person rent generellt. Nej, jag blir inte rik på det, men jag kan sova gott om natten med vetskapen att jag hjälpt någon annan, och att jag kanske själv blir hjälpt när jag behöver det i framtiden, men det är inget krav. Jag tycker det skulle behövas mer hjälpsamhet människor emellan, mindre misstänksamhet mot goda avsikter. Jag funderade ett bra tag på om jag skulle börja med att kommentera de artiklar jag bifogade länk till, men jag avstod av den anledningen att jag inte ville styra diskussionen för hårt, åtminstonde i början, utan jag vill låta läsarna på WN börja och sen, om det kommer igång en diskussion i ämnet, så kan jag själv delta med stor entusiasm. Det hade varit mycket enkelt för mig att helt skita i att informera WNs läsare om dessa länkar, och det kommer jag troligen att göra i framtiden, för jag är inte beredd att ta osaklig kritik, som kritiserar att jag bidrar med för mycket på för kort tid, läs långsammare då..... eller skit i att läsa det jag skrivet över huvud taget. Senast redigerad av Conny Westh den 2011-06-27 klockan 02:10 |
||
![]() |
![]() |
#16 | ||||
|
|||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att det spammas i forum för att marknadsföra sidor är ju verkligen inte något nytt eller ovanligt. Jag vet att du har väldigt bra affärsmoral och är ärlig med dina avsikter, men hade det varit någon annan så hade det här inte nog inte accepterats alls. Som internetanvändare har man ju lärt sig att det är väldigt viktigt med källkritik på det man läser, inte minst i forum som detta. Det är ju inte ett ovanligt fenomen att det sprids länkar till sidor där författaren inte riktigt säger hela sanningen om varför man gör det. Citat:
Citat:
Det hade varit bra om du åtminstone hade öppnat med en intressant frågeställning utan någon egenåsikt för att få igång diskussionen. Citat:
Att skapa en tråd med en länk till en intressant artikel är jättebra, men när det blir tiotals på samma dag och till samma sida går man lite över gränsen tycker jag. |
||||
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det känns som det spårat ur tillräckligt nu. Vi låser tråden.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|