FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror inte "sekundära" gTLDer i Sverige blir en hit vad gäller massregistreringar för svenaka folket.
Dock kommer de "sekundära" gTLDer i Sverige vara "bransch TLD" där företag kommer se det som en chans att dominera en hel bransch motsvarande den gTLD:en. För många företag är det ingen summa alls. Jag tror att en hel del sidor kan i framtiden slåss ut av större aktörer. Kan man lägga ut någon miljon och få tillgång till oändligt många, egna premiumdomäner under egen gTLD är det en stor SEO fördel. Bara några tankar från en amatör ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ICANNs beslut borde ju bara ytterligare stärka värdet/legitimiteten för .com samt ccTLD's.
Men blir helt klart intressant att följa vissa cityTLDs framfart. Vidare tror jag det krävs bra mycket mer än att hosta upp stålarna för att bli godkänd som registry - som vissa medier verkar tro. Krävs nog att man har en relativt kunnig underliggande administration samt kan garantera registryts fortlevnad för... all framtid? Allt annat, vore ju förödande för registranter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
1. Google måste behandla dem väl i serpen. 2. Folk måste förstå att man ska skriva sökord.sökord istället för sökord.se cityTLD tror jag kommer att bli en hit, men övriga tror jag blir svårt att nå. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|