FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Är det någon som har koll på hur mycket det kostar att använda sig av Klarnas tjänster?? Tänkte ev. använda dem till en webbshop vi håller på och utvecklar /Philip |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Inga aktuella priser. Men jag har hört många negativa omdömen från slutkunder så jag har själv valt att inte anlita klarna.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tror att startavgiften är typ 2-3 tusen och att det kostar ca 12 kronor ex moms i fast avgift och 2,95% ex moms av totalbeloppet ink moms att använda Klarna. Är dock inte säker på dom exakta siffrorna.
Jag har använt Klarna i många och tycker det funkar väldigt bra. Klarna slår kort/internetbanksbetalningar med hästlängder och konverteringen ökar om man erbjuder lätta betalsätt. Med snabbkassa och bra integration så är Klarna sjukt bra! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Siffrorna som Fabian nämner stämmer rätt bra .. Det är rätt dyrt och svårt att förhandla om man inte her stora volymer.
Vill du ändå kunna erbjuda faktura i din nyöppnade shopp så ta en titt på PaysonFaktura lösning.. 15kr + 3% + moms och INGEN startavgift... Funkar rätt bra och moduler finns till dem "flesta" butiklösningar. Annars kan man koda egen. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har för mig att det är månadsavgift på 299kr ex moms på "dela upp betalningen"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
2,999 kr - startavgift 299 kr Månadsavgift sen tar de också ut en faktura avgift på 38 kr. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Deras tjänst är väldigt bra och för mig har det alltid funkat bra med support osv. Smidigt att kund endast behöver ange persnr så hämtas övriga uppgifter automatiskt. Ett minus är dock deras admin som är riktigt risigt. Har påpekat det för dem flera gånger och även kommit med förslag men ej fått respons tillbaka, vilket jag tycker är nonchalant. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för alla svar!
För att vara ett test på en butik så är det lite väl dyrt... Lär nog bli till att kika på Payson faktura istället :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
En liten synpunkt som konsument angående Klarna. Jag köper aldrig något via Klarna och skulle det vara det enda alterntivet skulle jag avstå från köp.
Anledningen till det är att Klarna sätter en kreditbegränsning på mig. Säg rent hypotetiskt att att de sätter 10.000 kr på mig per månad. Jag kan då inte handlar för 11.000 kr om köpen går via Klarna. Sedan spelar det ingen roll om jag så har 500.000 kr på kontot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det var verkligen en korkad anledning och har verkligen inget att göra med Klarna. Klart att de, som alla andra har en gräns. Dina pengar på banken läggs ju inte som borgen/säkerhet för dina köp, så de spelar ju ingen roll. Du kan ha miljoner på kontot. Fast du har 500.000 kr på kontot får du inte ett Visa/Mastercard kreditkort med 500.000 kr i kredit heller. Betyder det då att du skulle aldrig skaffa t.ex. ett Visa Business Card eller annat kreditkort för den delen? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|