FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Ditt råd verkar bra. Jag satsar på att vara kvar på vanligt webbhotell. Kan vara att jag byter från mitt nuvarande dock, pga nertid. Jesper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
VPS är en som att en egen server. Men att drifta en egen server är inte särskilt märkvärdig om tex flyttar till en ubuntu / debian installation. Sedan finns väl en del leverantörer som tillhandhåller kontrollpanel ovan på.
Du behöver lära dej kanske 10 tiotal UNIX kommando, inte värre än så. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tack på förhand! /Douglas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Detta håller inte. Vet ej vad Klein menar men 10 kommandon?? Kommer du inte långt med.
Du behöver någon som hjälper dig alt följer lite guider och lathundar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Douglas:
Vad är det du ska göra med servern? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Douglas B,
LAMP kommer du säkert installera, så googla på setup LAMP eller liknande. Sen kanske säkra upp maskinen lite, finns massor att googla.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har en ganska så stor shop. Ca 5000 kunder i registret. Håller på att byta shop system från ShopFacory till Prestashop just nu. Har även en del andra mindre shopar (ca 300-500 kunder per hop) byggda i både Prestashop, OpenCart och Oscommerce.
Sen har jag en del små mindre enkla html sidor. Typ informations sidor med adwords på. Och även två st bloggar byggda i WordPress. Vet inte om en VPS kanske är lite överdrivet för detta? En vanlig shared hosting hos City Network kanske räcker gott och väl? /Douglas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|