Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Aktiekapital hos banken

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-25, 20:34 #14
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Jo jag förstår vad du menar. Men i mina ögon är kontaktnät och försäljare åt banken två väldigt skilda saker.

Personligen hade jag iofs inga av dessa problem när jag öppnade konton, eller övrig kontakt jag haft med banken. Det var mycket enkelt och smärtfritt. Däremot har jag hört om liknande processer där banken insisterat på att "sätta sig ner och diskutera verksamheten" när det enda kunden ville göra var att öppna konto m.m. Jag förstår deras intresse om dom ska låna pengar till exempelvis uppstarten av företaget, då är dom ju praktiskt taget delägare, men inte annars...

Jag ser på banken som vilket företag som helst som jag köper tjänst/produkt av. Och de frågeställningar som TS fick känns för mig ungefär som att jag vill bli kund hos ComHem, och dom då skulle kalla till möte där dom vill diskutera mitt surfande, vilka tv-program jag planerar att titta på, och i stora drag vad mina telefonsamtal kommer att handla om.

Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Vi kollade på några leasingbilar häromveckan och fick ett förslag från bilfirman. Ringde banken och efter ett par timmar så hade vi rejält mycket bättre förslag och allt var klart. Det var bara att åka ner och hämta bilarna om vi ville ha dem.
Du får det att låta som att dom gjorde dig en tjänst. Enligt mig är det väl ganska givet att om du ringer och är intresserad av en av deras produkter, att dom faktiskt ska ge dig någon form av service. Annars undrar jag vad man betalar dom för.

Näe, för att komma tillbaka till originalfrågan, jag tycker att det låter som ett grymt onödigt möte och slöseri med tid. Jag säger som hnn, hota med att byta bank om dom ska slösa din tid på det viset. Du ska inte krusa banken, dom ska smöra för dig för att behålla din business...
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017