FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jo de surfar på nätet. Jag kikade nyss på lite statistik i en router på en hyfsat stor camping och de fem vanligaste kategorierna blev dessa:
1. Dagstidningar 2. Sociala medier 3. Porr 4. Vädersajter 5. Annonser (Blocket etc.) Av någon konstig anledning ökar porrsurfandet ju senare på dygnet det är. ![]() Senast redigerad av Westman den 2011-05-16 klockan 13:27 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Efter att ha sommarjobbat i en reception på en camping så vet jag att svaret på din fråga är: Klagar!
Man upptäcker tydligen mycket att irritera sig på efter att ha spenderat några dagar inne i en liten stuga med familjen medan regnet öser ner ute... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Förr i tiden spelade man kort och läste böcker. Är jag på en camping vill jag slippa alla elektronikprylar.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
EDIT: Jag kanske ska utveckla det lite. Routern håller statistik över de fqdn som efterfrågats sen senaste omstarten och hur många gånger de har efterfrågats. Det är alltså inget jag har hittat på själv utan det ligger i hårdvaran by design. Thats it. Senast redigerad av Westman den 2011-05-17 klockan 15:21 Anledning: Utvecklade svaret |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Där ser man. Storebror-chippet är inbyggt från början.
Inte för att jag misstänker dig, men när sådana här data samlas in automatiskt så börjar man fundera om det verkligen är rätt design. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Det är, som jag skrev tidigare, statistik sen senaste omstart och det är något som väldigt många routrar av den här typen har. Sen så får jag instämma med robertsson, paranoian har tagit överhanden hos dig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad man gör på campingen?
Man bråkar med understimulerade barn & dricker lådvin & öl. Husvagnsjäveln får 1 (en) sommar till på sig, är det kass väder i år igen så ska skiten säljas. Då har jag i alla fall 2 fintväderveckor i 4 år framåt utomlands! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är varken förvånad över vad som besöks eller att "ägaren" ser det. Är egentligen mer förvånad över att man inte använder det mer för att t ex sälja reklam.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|