FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Fick för några dagar sedan ett mail från Google där det stod att mitt Adsense-konto blivit avstängt på grund av att det "riskerar att framkalla ogiltig aktivitet."
Jag gissar att det är en konkurrent som klickat runt massor på google-annonserna för att ställa till det för mig. Vet att att andra har råkat ut för samma problem, men finns det andra orsaker till varför detta kan ha drabbat mig? Och en fråga till, är det någon idé att ta upp striden med Google? Svarar de ens på mail? Om inte, vilket är det bästa alternativet till Google Adsense? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Att ta upp striden med Google är ingen idé eftersom de ofta upprepar samma sak om de skulle svara på mailet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte värt att ta upp striden med Google. De svarar inte på inkommande mail.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns ett forumlär någonstans på internet (google adsense) där du kan ansöka om omprövning om det är så att du bryter mot villkoren. Det gäller för fall där du placerat annonsen fel eller haft innehåll som bryter mot deras villkor. I ditt fall, jag spekulerar bara, så låter det som du har en text som uppmanar till klick på något sätt. Klicka för att stödja mig mm. Sånt får man inte ha. Ta bort, skicka in igen för granskning via forumläret (du hittar det om du googlar runt) och håll tummarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har svårt att se varför du kan ha blivit avstängd - placeringen av blocket på din goal-sida ser ut att följa deras riktlinjer.
Har du haft annonserna på andra sidor? (Du kan PM-a, så kan jag titta på det). Förresten, hade du fått varning/varningar innan eller bara direkt avstängning? Senast redigerad av Timofey den 2011-05-15 klockan 13:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har heller aldrig fått en enda varning och har använt mig av Adsense sedan 2008 utan några som helst problem fram tills nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Här finns länken till överklagan: http://www.google.com/adsense/suppor...nswer=57153#q3
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Helt utan anledning stängde de av mig och jag förlorade runt 15k i intjänade pengar + möjligheten att tjäna mer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||