Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


IT Staden, nere?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-06, 11:16 #41
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Du förutsätter att jouren är på plats men det är väldigt få som har det utan har istället sovjour. Resten kan du läsa dig till i mina och andras kommentarer.

Bara så att du vet, jag vet nog hur frustrerad du kände dig och jag har suttit i samma situation själv. Vi har bara kommit till olika slutsatser.
Alright. Sovjour visste jag inte existerade. Antog att det sitter någon och tar emot samtal under natten och att man endast hamnar i kö om det skulle vara för många som ringer in samtidigt. I det upplägget hade inte en extra kund varit ett problem. Sålänge de har minst x antal samtal per natt som täcker jourhavandens lön. Men är nog som ni säger, väldigt ovanligt att ha löpande ärenden som täcker en heltidsanställd support.

ITStaden har hur som helst skött det här snyggt. De hade bemannad personal via e-post som löste mitt problem snabbt.
JimmyB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-06, 11:21 #42
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
Citat:
Ursprungligen postat av eliasson Visa inlägg
Du förstår verkligen inte?
För att ett företag skall kunna erbjuda jour så måste det betala sig, löpande.
Man kan inte ha dygnet-runt personal där betalningsmodellen bygger på pay-per-incident.
Jag syftade aldrig på att de skulle ha pay-per-incident. Men om jag tvingas signa upp mig för ett års jour-support för att få deras nummer så borde det jämna ut sig. Så har jag en liten incident men har otrolig panik så binder de mig som kund ett helt år med en sådan lösning, och jag skulle gladeligen betala. Säg att de tar 2000kr per månad, då är mitt samtal värt 24 000kr. Får jag inte hjälp så är det troligare att jag blir ännu mer irriterad och börjar leta efter ett bättre hostingbolag.

Men nu hjälpte de mig via mail väldigt fort. Men om man kan hitta en lösning på det här problemet och att det är ekonomiskt försvarbart så tycker jag att man ska lösa det helt enkelt.
JimmyB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-06, 13:13 #43
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyB Visa inlägg
Jag syftade aldrig på att de skulle ha pay-per-incident. Men om jag tvingas signa upp mig för ett års jour-support för att få deras nummer så borde det jämna ut sig. Så har jag en liten incident men har otrolig panik så binder de mig som kund ett helt år med en sådan lösning, och jag skulle gladeligen betala. Säg att de tar 2000kr per månad, då är mitt samtal värt 24 000kr. Får jag inte hjälp så är det troligare att jag blir ännu mer irriterad och börjar leta efter ett bättre hostingbolag.

Men nu hjälpte de mig via mail väldigt fort. Men om man kan hitta en lösning på det här problemet och att det är ekonomiskt försvarbart så tycker jag att man ska lösa det helt enkelt.
Om du nu har behov av denna tjänst, vilket uppenbarligen är fallet, så är det väl en självklarhet att betala för den från första början... Problemet existerar helt enkelt inte så finns ingen poäng med att lösa det.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017