FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det finns flera varianter av ett UK Ltd men ett "Private company limited by shares" är att föredra för att undvika att man privat, som director, blir skadeståndsskyldig, aktiekapitalet behöver dock inte vara speciellt mycket. Om man vill ha en nominee director på bolaget är det inget problem alls men kostar lite mer. Fast du kan komma undan med 10k SEK om året för en uppsättning av allting inklusive en advokat som director och sekreterare. Det kan vara en bra idé att använda sig av en sådan eftersom house of companies lämnar ut namnen "bakom" bolaget till vem som helst. Men jag är övertygad om att du har koll på detta redan Peter ![]() För att vara extremt svensk korrekt så kan man, fortfarande rent hypotetiskt så klart, upprätta ett avtal mellan ltd bolaget och det bolag själva verksamhetens ekonomi ligger i som förklarar omständigheterna för valet av en utländsk registrant. Observera att en sådan struktur inte innebär något fiffel med det ekonomiska överhuvudtaget, det är ingen regelrätt "off shore struktur" utan enbart ett sätt att kunna registrera .SE domäner anonymt på ett säkert sätt. Citat:
Citat:
![]() Senast redigerad av eng3l den 2011-04-28 klockan 09:08 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
eng3l - att läsa dina rader om "rent hypotetiskt alltså" är väl nästan jämförbart med att säga "jag är ingen rasist, men..."
![]() Och ja, jag tror mig känna till de flesta för svenskar förekommande utländska bolagsregistreringar och avsikten med dem, kostnader, för- och nackdelar. Att sätta upp ett dormant-Ltd i UK för att agera placeholder för några (eller många) domäner är som att köra till Italien för en flaska vatten! Men det kan väl den som vill göra om man känner sig manad, däremot drar sig dessa typer av dormant-bolag pga av sina aktiviteter till sig monitoring som kanske inte alltid är önskvärd "..host host.." Dessutom skulle jag säga att dessa bolag toppar listan på bolagsformer som riskerar det kippex kallar "sjuka tvångslikvidationer".. och - nej inte alls något offshore-koncept. Men för att fastställa detta: Det är registrantens ansvar att hålla valida och uppdaterade uppgifter. Registranten riskerar domänen/erna i det fall ovan inte uppfylls. och slutligen ang pokersiterna - jaha du säger det..mja vi får vi väl se om du får äta upp din stråhatt då.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Citat:
![]() Och att de skulle tvångslikvideras.... knappast. Citat:
Jajemen! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
@EvaF - Personligen är jag villig att helt hålla med dig om det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Eng3l: Det går dessutom att komma betydligt lägre med årskostnaden om du nu skulle exkludera en fysisk person, vilken förvisso ökar risken för likvidation från obefintlig till.. minimal? Men det där kan du säkert bäst ![]() Och för att tala om SKV's dammiga process för uppskrivning av immateriella tillgångar så ligger motsvarande säkert 20 år efter i UK. Senast redigerad av kippex den 2011-04-28 klockan 12:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Men jag förstår inte hur det skulle vara ett motsatsförhållande eller varför du ställer frågan. Det kanske är aktuellt att bekanta sig med de registreringsvillkor som var registrant accepterat iom sina registreringar. Relevant för detta torde vara kapitel 9 (speciellt 9.1.4). http://www.iis.se/docs/Registreringsvillkor_sv.pdf |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag personligen anser iaf att whois bör vara anonym och att det skulle resultera i att ni som registry skulle få färre "fulregistreringar", även om detta idag kanske inte ses som ett reellt problem. Behöver väl inte diskutera vidare det här kommer inte leda någon vart ändå, så länge det inte sker en ändring i toppdomänlagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Citat:
![]() Citat:
Stämmer bra att aktiekapitalet kan vara så lite som £1. Senast redigerad av eng3l den 2011-04-28 klockan 14:15 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
![]() Andelen utländska registranter har ökat de senaste åren, en del av ökningen sker från brittiska bolag.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||