FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Undrar om någon här koll på ett öppet projekt - så up-to-date som möjligt - för medlemsregistrering i PHP med medlemsverifikation, påminnelse av glömt lösenord/användarnamn? /Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns massor. Rekommenderar dig att basera projektet på ett vettigt framework, t.ex. Symfony eller Codeigniter.
Det finns färdiga libs för det mesta då. Ink. auth med twitter/fb/oauth, registrering, glömt lösenord etc. Jag använder en tämligen enkelt lib till CI vanligtvis. Men det finns en hel del olika. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack får ta och kolla närmare på det!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har kollat in Codeigniter och det verkar smidigt och bra! Varit lite disträ till frameworks efter jag kollat på RoR tidigare. Mäktar inte med att sitta och skriva massa MVC strukturer via terminalen. Men CI verkar riktigt bra.
Bara en följdfråga. Finns det någon sida som samlar massa libs som folk har gjort på ett överskådligt sätt? Codeigniter.com verkar inte ha något annat än forumet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Heheh woot ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Konsol-verktygen som finns tillgängliga till ramverk som CakePHP, CI, Rails, Django os.v är till för att minimera implementeringen av boilerplate-kod a.k.a klister. Man kan om man vill implementera koden själv, varför man skulle vilja de kan jag dock inte svara på.
Ett exempel där MVC-strukturen och migreringsfilerna skapas är följande kommando. Kod:
rails g scaffold movies title:string length:integer |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|