Citat:
Ursprungligen postat av alle9134
Man kan ju lägga in en sån parameter, vid opt-in tillfället att prenumeranten godkänner en försäljning till tredjepart. Men efter som jag vet hur svårt det kan vara för företag att samla in adresser så menar jag att 700k adresser endast kan komma från ett fåtal stora portaler i Sverige. Och skulle de nu vara insamlade på riktigt så begår ju personen som försöker att sälja dem ett riktigt tjänstefel genom att kränga dem så billigt.
|
jag är helt klart över att det här är fake/harvest/eller stulna adresser, jag tänker mer generellt runt vad man faktiskt klassar som "opt-in"
Jag menar att även om man skulle godkänna 3:e part, så innebär det ju inte att jag vill få min adress såld, opt-in med 3:e part menar jag är att jag låter företaget i fråga sända reklam till mig från 3:e part. inte att företaget i fråga har rätt att sälja min epost adress till så många som dom önskar, som i sin tur kommer att spamma mig i all evighet, samt sälja listorna vidare.
Dom stackars 700 000 som ligger på den här listan kan ju så gott som byta adress nu.