Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Stora e-postlistor säljes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-14, 11:05 #1
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av alle9134 Visa inlägg
Man kan ju lägga in en sån parameter, vid opt-in tillfället att prenumeranten godkänner en försäljning till tredjepart. Men efter som jag vet hur svårt det kan vara för företag att samla in adresser så menar jag att 700k adresser endast kan komma från ett fåtal stora portaler i Sverige. Och skulle de nu vara insamlade på riktigt så begår ju personen som försöker att sälja dem ett riktigt tjänstefel genom att kränga dem så billigt.

jag är helt klart över att det här är fake/harvest/eller stulna adresser, jag tänker mer generellt runt vad man faktiskt klassar som "opt-in"
Jag menar att även om man skulle godkänna 3:e part, så innebär det ju inte att jag vill få min adress såld, opt-in med 3:e part menar jag är att jag låter företaget i fråga sända reklam till mig från 3:e part. inte att företaget i fråga har rätt att sälja min epost adress till så många som dom önskar, som i sin tur kommer att spamma mig i all evighet, samt sälja listorna vidare.

Dom stackars 700 000 som ligger på den här listan kan ju så gott som byta adress nu.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-14, 14:16 #2
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Opt-in räcker inte. Är det inte 'Double Opt-In' så är adresserna värdelösa.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-14, 15:39 #3
MacGuy MacGuy är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
MacGuy MacGuy är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
först vill vi börja med att säga att intresset har varit stort och vi har nu sålt 200 000 st av adresserna, så där är alltså 500 000 st adresser kvar till högstbjudande. Minst 15 öre (0,15kr) per adress. Inga kopior säljes så det är alltså först till kvarn. Vi säljer minst 100 000 st åt gången.

ha en trevlig helg allesammans!!

Senast redigerad av MacGuy den 2011-04-14 klockan 16:04
MacGuy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-15, 14:36 #4
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2005
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2005
Hej MacGuy
Forlat om det blir lite svengelska i traden men bor i England och jobbar for en Engelsk ESP samt saknar svenskt tangentbord.

Innan nagon “koper” dom har addresserna sa skulled et vara bra om du kunde svara pa dessa fragor.
Som du sakert vet (och har kommit upp i denna trad flera ganger) sa maste privat personer godkanna innan du marknadsfor till dem via email.
Kan du ge exempel pa hur du har fatt denna godkanelse?

Texten samt en link vore mer an valkommet, vilken ska halst visa hur du kan ge relevant optin for alla av wm.se medlemar att sanda dom information via email.

Anledning till att jag fragar ar att jag ar mer en tveksam till att du har denna godkanelse.

Innan nagon kopper nagon av dom har addresserna sa vore det ocksa lampligt att du gav lite mer information,

Hur gamla ar addresserna?

Tex % godkannda 2011, 2010, 2009 samt % aldre skulle sakert vara relvant for nagon som vill “kopa” desssa adresser

Nar mailade du dessa kontakter sist?

Denna vecka? En manad sedan? Ett ar? Langre en ett ar sedan?

Vad for openings frekvens samt klick frekvens har du haft med dessa addresser?

Open rate 20%+? Click rate 5%+ tex?

Inom vilken nish har du samlat in dessa addresser?

Text om jag saljer tyg material ar dessa addresser relevanta for mig eller har du sammlat in dom pa en bil sida?

Kan du ocksa bekrafta att du har kvar registrerings uppgifterna fran alla av dessa addresser inclusive IP och tid for registreringen eftersom om en enda av dessa addresser klagar till vissa blacklist sa maste koparen trodligtvis byta bade doman och ESP om han inte har dessa uppgifter.

Sa min rekommendation skulle vara att INTE KOPA DESSA ADDRESSER!

Om nagon har nagra fragor sa kan jag svara pa dom har eller via PM.

Med Vanliga Halsningar
Fredrik
Dykarn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-15, 20:23 #5
alle9134 alle9134 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2010
alle9134 alle9134 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2010
BTW... så tycker jag det är för jävligt att denna skojar tråd inte har plockats bort. SPAM ska fanken bekämpas till vart pris.

/Albert Elvingsson
alle9134 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017