FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad tror ni? Kommer googles nya sociala "like" funktion att påverka sökalgoritmen även för de som INTE är inloggade?
http://techcrunch.com/2011/03/30/google-plus-one/ Senast redigerad av kippex den 2011-03-31 klockan 21:42 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
jo det tror jag, google har ju tidigare sagt att dom använder social media för att ranka sidor, så varför inte sin egen take på social media i serpen. Edit: frågan är väl hur stor effekt det får, lägger dom för stor vikt vid denna sortens händelser, så blir det ju ett väldigt sårbart system för spamklick /köp av "+1" etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Var exakt det jag tänkte på. Dock måste man vara inloggad för att kunna like'a som jag förstått? Jag ser inte denna funktion ännu, funkar det inte i Sverige?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror Google kommer vara väldigt försiktiga med hur mycket vikt de lägger på "likes". Det är som upplagt för att främja sin egen sajt genom automatiska klick från kapade datorer och proxys m.m. Jag tycker ändå att det är ett trevligt inslag i sökresultatet och hoppas att de med tiden förfinar sina metoder för att upptäcka spamklick. Funktionen är perfekt nu när människor vant sig vid att kunna kommentera och lämna sitt avtryck överallt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Intressant!
Detta tror jag kommer vända upp och ner på SEO-branchen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Känns som google goes facebook like
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Så nu har jag satt mig med 4000 olika ip nr och gjort en bot som byter ip, rensar cachen och ställer in olika browser user agents som går in och "+1'ar" ett 40 tal siter och några randomen för att få lite blandning.
Neh skämtar, men vi kommer nog se detta blir vanligare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Dock har man ju rätt många landminor att dodga i form av googles relativt kunniga personal och utvecklade fraud management system. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||