FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Mm om de går någon "vettig" seo effekt så kommer det nog dyka upp lite svart hattare som försöker utnyttja de. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Förmodligen så kommer det antagligen finnas någon form av trust knutet till varje konto.
+1 från ett 2 månader gammalt konto som enbart används till att så gott som dagligen likea 10-20 sidor med hög bounce rate, lite innehåll, få kvalitetslänkar och extremt många affiliatelänkar = låg trust och därmed mer eller mindre totalt värdelös, inverkar inte på sidans position i SERP:en. +1 från ett 2 år gammalt konto som regelbundet används för att skicka och ta emot mail, som är knutet till någon av Googles andra tjänster (t.ex. Youtube) och som då och då likear en eller ett par sidor med låg bounce rate, mycket innehåll, många kvalitetsinlänkar och som ofta syns i social medier = hög trust, ger en liten och positiv inverkan på sidans position i SERP:en. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det lär dyka upp sidor som säljer "+1" klick, på samma sätt som länkbygge.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Jag tror att direkta effekten av +1 i Googles sökresultat blir obefintligt.
Däremot kommer mina vänner kunna se vilka länkar jag satt +1 på, och jag deras +1, vilket troligen ökar chansen att man klickar på dessa sökresultat. Om nån skapar ett bot-nätverk med 10.000 bottar, så kommer dessa inte vara vänner med mig eller några andra riktiga personer, så deras +1 kommer inte ge nån effekt i praktiken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det kommer inte ge någon direkt effekt men det kan mycket väl komma att användas för att uppskatta sannolikheten mot andra algoritmer. Om man ligger först i SERP på sökfraser som har tusentals sökningar om dagen men får väldigt lite +1 eller inga så kan det tyda på en oförtjänad placering.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gå in på http://www.google.com/s2/search/social när du är inloggad så ser du lite av vad google vet om dig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är säker på att detta aldrig kommer påverka sökresultatet för de som inte är inloggade. Google är självklart medvetna om att det är hur lätt som helst att skapa bottar, sälja +1: -tryckningar osv. osv..
Det kommer alltså inte vända SEO branschen upp och ner. Hur många "vanliga" användare är egentligen inloggade? Och hur stort nätverk av vänner har de som faktiskt är inloggade? Inte så många. Däremot en kul grej inom sitt "eget" nätverk av vänner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
I rättan tid. Google måste göra något åt sina sökresultat, där urgamla inaktuella sidor skräpar högt upp på sidan tillsammans med extremt optimerade MFA-sidor.
Använder man Google aktivt för att verkligen försöka hitta något svårsökt så måste man bläddra ner minst tre fyra sidor för att komma förbi spammandet. Google funderar idag främst som ett sätt att stava rätt när man ska skriva in ett domännamn. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|