FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jo det är möjligt, men jag anser fortfarande att det är ett helt okej pris med 159kr/år, är domänen inte värd det så vet jag inte om det faktiskt är något att hålla kvar. Sen att man kanske skulle ha gjort höjningen över sikt i kanske 2-3 nivåer för att inte irritera så många... 60% är ju ganska brutalt i en höjning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kanske var det meningen att vare brutal. Man kanske inte vill ha en typ av kunder som har många domäner. Det intressanta är att man lägger till databaser till konton. De som har konton med få domäner, 1-2 st, vill sällan ha 50 databaser eller 50 FTP-konton. De som vill ha det är de som har många domäner på sitt konto och många hemsidor. Har man då många .nu domäner/sidor, så kostar de extra databaserna ganska kraftigt. Det kanske skulle nästan löna sig att betala för de extra databaser för sig själv ... därför är Loopias förklaring att de pengarna går tillbaka till kunder är tyvärr ren BS. Har en del kompisar och gamla kunder, strax över 20, som har webbhotell med några .nu domäner (vissa aktiva och vissa liggande för att skydda sina andra sidor från kopior på liknande adresser). Har rekommenderat Loopia för de en gång i tiden. Har skickat mail till de med uppmaning att de kanske borde se sig över webbhotell på annat håll och de svar jag fått tillbaka håller faktiskt med. Att deras kostnader ökar med 500-3000 kr per år för att de får 25 extra FTP-konton och databaser är verkligen inte värt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Visst är det en saftig höjning, det håller jag helt klart med om, men känns som det finns ett syfte bakom.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-30 klockan 18:36 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|