Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Det stämmer inte för fem öre. Det finns kunder där designen inte är särskilt viktig samtidigt som det finns kunder de där designen är allt. Det är omöjligt att göra något som passar alla. Kampanjsidor - som blivit väldigt vanliga på senare tid - innehåller exempelvis mestadels "lull-lull" medan raka motsatsen gäller för myndigheter. Sedan finns kunder i alla former och färger däremellan. Det som du anser vara "oväsentligheter" är enormt viktigt i vissa branscher.
|
Ställer mig enig här. "lull-lull" designer visar ju ofta också hur kreativ byrån är, och vilken form av grafisk kompetens dom besitter.
Dessutom, sidan ifråga innehåller ju inte speciellt mycket lull-lull, det enda är väl den headern med roterande bilder, men ingen av bilderna ser ut att vara spec stor (i filstorlek) eller tungladdad.
Jag vågar påstå att det är något nätrelaterat fel som gör sidan tungladdad för mig och Conny.