FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det man tjänar pengar på är de som inte får tillräckligt många poäng, vilket är ungefär 90% av medlemmarna. Alltså blir vinstmarginalen mycket större än 10%. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Så egentligen är affärsmodellen tänkt så att man ska gå med en marginell vinst på de aktiva medlemmar, men man tjänar pengar på tjänsten genom att INTE ha aktiva medlemmar. Egentligen så säger du väl nu att affärsmodellen är så att ni INTE vill ha "aktiva" eller återkommande medlemmar. Bara undrar om det är så det är tänkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men ja, om någon är aktiv under några dagar och sedan slutar logga in tjänar man på det. Om vi säger att 1/3 medlemmar inte beställer så ökar det vinsten, och det blir ändå många medlemmar som är aktiva. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Är inte den verksamheten emot spotifys policy? /Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är du säker på det? För jag har läst att spotify inte riktigt gillar att folk håller på med sånt. Jag försöker själv driva något liknande, men jag vågar inte göra något än så länge!
![]() Mvh, |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|