Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Från sida 1 till sida 5-6 på ett dussin av mina sidor!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-24, 15:53 #1
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Feb 2005
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar

Reg.datum: Feb 2005
Google har ju nyligen gjort om sin sökalgoritm för att trycka ner sådana länkfarmar
Du lär ha blivit straffad, och ligger dom på samma IP-nummer kan det vara därför dom andra "orelaterade" sajterna blivit straffade.
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-24, 16:05 #2
thodah thodah är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Jine Visa inlägg
Google har ju nyligen gjort om sin sökalgoritm för att trycka ner sådana länkfarmar
Du lär ha blivit straffad, och ligger dom på samma IP-nummer kan det vara därför dom andra "orelaterade" sajterna blivit straffade.
Ja det lutar väl att det är mina farm-liknande länkar till varandra som kan vara roten till det hela. Men samtidigt är det ju inte helt orelaterade länkar - det går ju ändå till sidor för andra mobiltelefoner som besökarna kan ha intresse av.

Nu när jag undersökte det här så upptäckte jag att en av mina nyare sidor som handlar om en annorlunda nisch också halkat ner flera sidor och denna har inga korslänkar på det sättet, utan bara några enstaka länkar i ett par blogginläggs brödtext till några av mina mobilsidor. Dessa mobilsidor länkar däremot till denna sida så Google kanske ser det som en dålig korslänk ändå?

En annan upptäckt är att min blogg om mobiltelefoner som haft alla möjliga sorters korslänkar till mobilsidorna inte påverkats alls i sökresultaten, så hur vill Google ha det egentligen?
thodah är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-24, 16:18 #3
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av thodah Visa inlägg
Ja det lutar väl att det är mina farm-liknande länkar till varandra som kan vara roten till det hela. Men samtidigt är det ju inte helt orelaterade länkar - det går ju ändå till sidor för andra mobiltelefoner som besökarna kan ha intresse av.

Nu när jag undersökte det här så upptäckte jag att en av mina nyare sidor som handlar om en annorlunda nisch också halkat ner flera sidor och denna har inga korslänkar på det sättet, utan bara några enstaka länkar i ett par blogginläggs brödtext till några av mina mobilsidor. Dessa mobilsidor länkar däremot till denna sida så Google kanske ser det som en dålig korslänk ändå?

En annan upptäckt är att min blogg om mobiltelefoner som haft alla möjliga sorters korslänkar till mobilsidorna inte påverkats alls i sökresultaten, så hur vill Google ha det egentligen?
För att förtydliga lite så handlar den nya uppdateringen hos Google om duplicate content i stor utsträckning, och inte om själva länkningen.

Är det så att du arbetat nått med sidor som hämtar innehåll från andra sidor?
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-24, 16:32 #4
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
För att förtydliga lite så handlar den nya uppdateringen hos Google om duplicate content i stor utsträckning, och inte om själva länkningen.

Är det så att du arbetat nått med sidor som hämtar innehåll från andra sidor?
Nej de har inga RSS-feeds eller inkopierad information. Det enda jag kan tänka mig i den kategorin är att mina mobilsidor har samma typ av rubriker, t.ex. "Funktioner för mobil X", "Bilder på mobil X" och att det är nästan samma punkter på en lista med mobilens funktioner, men annars har de ju för det mesta olika och relativt unikt innehåll.
thodah är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017