Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Värde på webbsida?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-22, 22:37 #1
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Osueco Visa inlägg
Vi kanske glider från ämnet, men min gissning till vad de gör är att de tittarpå alexa hur många besökare man har(enligt dem).
Min alexaranking säger inte ett smack om hur många besökare jag har i genomsnitt eftersom både besökarantal och ranking varierar kraftigt under året. Under högsäsong har jag ca 7 ggr fler besökare än under lågsäsong. Sådant har de kanske inte med i beräkningen?

Ett värde på en sajt borde väl mer värderas på t.ex. nuvarande inkomst, antal sidvisningar per år m.m. ?
magiana är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-22, 22:41 #2
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av magiana Visa inlägg
Min alexaranking säger inte ett smack om hur många besökare jag har i genomsnitt eftersom både besökarantal och ranking varierar kraftigt under året. Under högsäsong har jag ca 7 ggr fler besökare än under lågsäsong. Sådant har de kanske inte med i beräkningen?

Ett värde på en sajt borde väl mer värderas på t.ex. nuvarande inkomst, antal sidvisningar per år m.m. ?
Automatiserade verktyg för värdering är inget att lägga någon vikt vid. Det ska mest ses som en "kul grej" än något annat. Självklart har de inte med sådant i beräkningarna. Då kan de inte vara automatiserade...
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017