Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Värde på webbsida?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-19, 15:08 #3
Golfer Golfer är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Golfer Golfer är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Osueco Visa inlägg
http://www.urlappraisal.net/

Kanske inte ger hela svaret, men det kan ju ge lite idéer...
Hmm. Jag tror inte så mycket på dessa värderingar men tack för tipset. Sajten var ju värd en hel del

Citat:
Ursprungligen postat av bjornstrom Visa inlägg
200.000 sidvisningar om dagen och inga inkomster? Jag förstår inte hur det går till
Jag vet

Har nu tagit en kille till hjälp som för övrigt är medlem här på WN. Förhoppningsvis så ska den börja generera lite pengar framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU Visa inlägg
Kör direkt annonsering så kan du säkert sälja för mer.
Men de är inte alltid visningar som är intressant, de beror på hur du säljer in din "produkt".

Men lägger du in adsense bör du kunna tjäna en bra hacka på bara de, 100k besök om dagen och om du har en CTR på 1-5%, om vi räknar lågt på 1%, dvs 1000 klick bör då kunna generera alla fall 1000kr om vi antar att annonserna är väldigt dåligt betalande, men säger vi 5% CTR och annonserna betalar 3kr per klick så är de 15k om dagen, X 30, = 450 tuss i mån. Detta är luddigt räknat och med mycket antaganden.

Men allt beror på vilken sida du har med vilket innehåll, har du en bild hosting tjänst, dvs folk kan ladda upp bilder och delar så kan du räkna med låg CTR, då de är där för att se bilden och sen troligen stänger de rutan bara.
Låter ju lysande, även om det är högt räknat
Golfer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017