FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du sitter inte på en svensk sådan tro?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
För en lekman som jag, inte sysslat med adsense. förklara gärna!
97.44 dollar får man betala för att ens annonser ska synas när någon söker på orden domains yahoo eller vad? tack för en förklaring! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är det högsta budet som någon lagt. Det har absolut ingenting att göra med vad de i slutändan betalar. Den som bjöd $97.44 kan mycket väl betalat $5.00 i verkligheten. - Det har till att börja med att göra med hur högt den näst högsta budet var. Det näst högsta budet i detta fallet kanske var, säg $5.00 Det är det priset ($5) som blir utgångspriset. Utifrån utgångspriset får du sen 'rabatt' för oilka saker som: CTR, relevant annons, relevant landningssida m.m. Bara för att man har högsta budet betyder inte att man får sin annons på 1:a plats. Exempel: A bjuder $10.00 B bjuder $8.00 C bjuder $6.00 A har en CTR på 1% B har en CTR på 2% C har en CTR på 3% Gissa vem som (troligen) får första platsen? Svar: C Vad blir klickpriset för C? Svar: $10 ...men eftersom C hade satt ett maxpris på $6.00 så kommer Google att ta $10.00 och dividera med CTR'en som var 3% för C. Det slutliga priset per klick för C blir alltså i genomsnitt $3.33 och får första platsen, trots att det fanns bud på både $8.00 och $10.00 för samma nyckelord. Jag har utgått ifrån att A, B och C alla har exakt samma kvalitet på övriga faktorer som annons, landningssida, historik m.m. detta hade gått att röra till ännu värre...men jag tror jag ger mig där ![]() Detta är bara ett hafsigt exempel på hur Google Adwords Vickrey Auctions fungerar rent generellt. Regel nummer 1 för att få bästa ROI: Se till att ha få en så hög CTR som möjligt. Senast redigerad av WebboT den 2011-03-19 klockan 02:00 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|