Citat:
Ursprungligen postat av elofsson
Det går absolut. Målomvandling i Google Analytics brukar vara ganska vanligt för detta. Finns mycket info och guider om man söker på nätet.
|
Tack! Det var glada nyheter! Google analytics i all ära men om jag skulle behöva skräddasy min statistik lite mer är väl ett eget-utvecklat system att föredra?
I kort kommer min hemsida ha 3 "back-end-sidor", en för användare, en för företag/samarbetspartners och en för mig och admins. Användare kan lägga upp länkar till produkter från e-handelsbolag och ska på så sätt i back-end av hemsidan kunna följa statiskt över hur deras länkarna har lett till köp. Samarbetspartners, säg ett företag som bedriver e-handel, ska kunna se hur mycket trafik som kommit från min sida och även se hur mycket länkarna har genererat i försäljning och sedan ska admins kunna följa hela statistiken och se hur mycket sidan har genererat till varje separat samarbetspartner.
Om jag skulle anställa någon/några kodare för det här. Vad är det för kodning som är att föredra för en sån här uppgift? Om det ens är möjligt?