FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tänkte testa mig på Dropbox, men kan inte komma på något riktigt användningsområde för sättet att distribuera information.
Skulle någon kunna förklara varför man te.x skulle välja Dropbox framför Github? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Rätta mig om jag har fel men är inte Github mer av en versionshanterare eller projektverktyg?
Dropbox använder jag till för att alltid ha backup på "känsligare" dokument och filer. Typ skolarbeten osv. Alla datorer som är synkade med mot samma konto sparar ju ner filerna som finns i Dropboxmappen automatiskt. Således blir det ännu mer redundans. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Dropbox främsta område är ju webblagring och kanske inte specifikt att dela filer med andra även om det fungerar utmärkt till det också i vissa fall.
Jag använder dropbox för att kunna komma åt mina projekt och andra viktiga filer oavsett var jag är antingen via mina egna datorer eller iPhone-applikation. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Själv använder jag Windows Live Mesh mellan PC och Laptop för att synca filer. Anledningen till att jag använder Live Mesh är för att jag behöver inte online-backup samt att Live Mesh klarar av mycket större mängd data än Dropbox.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Dom tillhör ju trots allt mitt CV. …och ja, jag har fått OK från skolan att publicera informationen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dropbox = lagring i "molnet" för åtkomst från andra PC, Mac, mobil eller tablet. Github = hostingtjänst för versionhantering med Git. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag använder Dropbox till skolarbeten som jag inte är klara med. Då jag har en skoldator så har jag synkat den och min hemdator.
När jag då gör ett arbete, sparar jag det i Dropbox och sedan kan jag redigera det direkt i från min hemdator. Detta gör jag för att underlätta, så jag inte behöver USB minne eller dylikt för att föra över mina arbeten mellan datorerna. Väldigt smidigt och enkelt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jo tack, jag vet vad både Dropbox och git är, jag kan dock inte hitta ett användningsområde för tekniken i fråga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Använder min främst för att dela typ textfiler mellan pc, ipad och iphone. Alldeles utmärkt för recept, shoppinglistor, bilder och annan "lätt" info.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Guest
|
Jag lagrar bilder och dokument där för att på så vis ha en backup och att alltid ha mina filer tillgängliga oavsett vilken dator jag använder. Sedan delar jag vissa mappar med bekanta.
|
||
![]() |
Svara |
|
|