| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
I min yrkesroll ser jag betydligt mer än de flesta av er - av naturliga skäl.
Det innefattar allt från misstanke om skadlig kod till research i form av bolagsstukturer, företrädare, samarbeten mm. Naturligtvis så namndroppar jag vare sig människor eller bolag som är .SE-specifik information som inte går att få fram genom öppna källor, men jag kan med bestämdhet säga att grey-black hat förekommer i olika grad hos samtliga på SEO-marknaden förekommande bolag - oavsett storlek och landstillhörighet. Länkfarmar på 3000 länkar ur eget nätverk betraktades för bara några år sedan som en dödssynd av de allra flesta, medan det i dag, snarare är en självklarhet. Och per definition så är "Black Hat" att betrakta som något som idag inte tolereras av ledande sökmotorer - men nästa år, så har det sannolikt fått en nyans av grått och vad som är "Black Hat" då, är något helt annat. Det positiva med Black Hat är att det för sökmotorernas utveckling framåt, algoritmerna blir bättre och förhoppningsvis mer semantiska. Jag har länge siat om att SPARQL är en standard som kommer att integreras mer och mer och det tror jag fortfarande.. http://en.wikipedia.org/wiki/SPARQL Och eftersom det ogillas att jag länkar till egna inlägg, så citerar jag mig själv från en tid sedan: Citat:
Till huvudfrågan: Jajja är en av flera SEO-aktörer på den svenska marknaden, som åstadkommer lyckat resultat för sina kunder. Senast redigerad av Internet Sweden den 2011-03-02 klockan 21:08 |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|