FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Litar du på ditt webbhotell? | |||
Ja, självklart. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 56.60% |
Nej, inte alls. |
18 | 33.96% |
Har ingen uppfattning. |
5 | 9.43% |
Antal röster: 53. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
AndreasS:
En 7-passradering uppfyller USA:s Försvarsdepartements standard 5220-22M för säker radering av magnetiska medier. Vilken utrustning för 10k återställer en sådan överskrivning? Är man orolig är det bara att köra en 35-passradering (inbyggt i Mac OS X). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skriva över 10 ggr är nog som sagt var att ta i, särskilt då risken för att någon ens försöker sig på det hela bör vara mycket liten. Det är i mina ögon oacceptabelt att informationssäkerhet går före miljön. Hanteringen är dessutom knappast förenlig med avfallsförordningen:
Citat:
Inrego är ett trevligt företag som också är värt att nämnas i sammanhanget.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-01 klockan 19:16 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag syftade inte på utrustningen som krävs utan snarare kostnaden för att få företagen som återställer data professionellt att fixa en disk.
Sen slänger vi inte diskarna efteråt, vi kör allt vårt avfall till återvinningen och sorterar det efter rätt sopgrupper (papper, plast, metall, elektronik osv). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Det stämmer faktiskt, dock ska man veta att det inte är lätt, ibas, som ett ett norskt företag och som har filial i Uppsala, kan rädda otroligt mycket, och har en helt unik och avancerat laboratorium och priset är satt därefter, men de flesta andra som försöker rädda data misslyckas ofta, och jag arbetade faktiskt tillsammans med Hans Edlund som startade upp ibas Sverige filial på tidigt 90-tal och hjälpte till som konsult.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
I ett större bolag med egen mailserver finns det säkerligen någon form av datatekniker som är ansvarig för servern och har tillgång. Det är väl ungefär lika illa som webbhotellet.
När man driver webbhotell kan det vara jobbigt nog att läsa den e-post man måste läsa. Att orka läsa någon annans... Troligen inte. Använd någon kryptering om det är viktigt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Eller när ens registrar får spel och tappar bort hälften av domänerna och pekar om namnservrarna på en del domäner? Just nu är jag inte speciellt glad...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|