FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
coredev:
TLD:n spelar knappast någon roll. TPB kör .org.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tingsrätten och hovrätten dömde ju TPB för just medhjälp till upphovsrättsbrott, dvs. att aktivt veta om, förstå innebörden och tillhandahålla en tjänst för piratkopiering.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tjo.
Vad jag menade med att det hade varit en nackdel för en svensk torrentsajt att ha sin domän under .se eftersom en åklagare / domstol förmodligen kan få IIS att stänga ner deras domän. Samma sak gäller om de hade varit hostade i Sverige. Eftersom Svensk lag inte gäller i t.ex. USA så förmodar jag att ett brott måste begås i USA för att det juridiska systemet där skall kunna stänga ner sajten om de har en .com-domän. Och det är ju frågan om man verkligen kan hävda när sidan endast finns på Svenska. Yes? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
tror också att marknaden väntar på att HD ska fastställa dommen.
Fortfarande finns det ingen lag rent juridiskt som säger att länkning till torrents är olagligt, rätta mig om jag har fel. detta är iallfall vad jag hört från svenska webbhotell. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En åklagare kan knappast få IIS att stänga ner en domän, en laga kraft vunnen dom skulle möjligen göra det. Men om domen överklagas, knappast.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|