FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej,
Nu har vi lanserat en ny webbtjänst som heter Cambobo. Det är en webbtjänst för nya och begagnade böcker och kurslitteratur. Inget unikt alltså ![]() Skulle uppskatta om ni medlemmar på WN vill ta er en titt och ge oss konstruktiv feedback? Webbadressen är http://www.cambobo.com. Tack på förhand! Mvh, Andreas Eriksson |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Skippa första landningssidan där man måste klicka sig in på Europa.
Förstör precis _ALLT_ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sen så när man kommer in på sidan, då känns det som att man blir bombarderad av reklam, som faktiskt är lite störigt. För mig i alla fall. Men annars tycker jag att allting ser bra ut, det verkar fungera som det ska. Så det som jag tycker att ni ska fixa, det är reklamen och startsidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tack för responsen!
Vi kommer inom kort att gå ut i flera länder. Därför har vi "splash"-sidan. Annonserna: kan det någonsin bli icke störande?! ![]() Mvh, Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Dock är kunskapen om man placera och visa reklam väldigt olika för oss olika webmasters. I detta fallet tycker jag utan att själv vara expert att reklamen kunde visas på många sätt som vore bättre än detta. Att fylla 50% av content med reklam dessutom både ovan och bredvid innehållet blir på tok för mycket. Tricket är ju som alltid att visa så mycket reklam som möjligt på bästa sätt när den syns som minst fast ger max resultat ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
![]() Ett alternativ är ju att använda t ex Google AdSense där man har möjlighet att "tona ner" annonserna. Just nu är vi inte reggade för AdSense men kanske kommer bli framöver. Annonsernas placering och format är självklart ett hett samtalsämne med många olika bra synpunkter. I dagsläget kikade vi på några utvalda sidor och placerade likadant som dem helt sonika. Tack för feedback! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Eftersom vi har en "country select"-sida (som inte är bra ur fler synvinklar bl a SEO) så har vi ändå försökt att göra den lite bättre nu.
Varför "country select"-sida undrar ni kanske? Vi har inte haft tid att implementera en Geo-IP funktion som automatiskt slussar in användaren till rätt land. Har läst massor om det här med "country selector workaround for SEO" och förstår varför men undrar ändå hur illa det kan vara i vårt fall? Vår sajt är inte direkt tung på content i form av text som innehåller de ord som troligtvis en användare söker på. Plus att splash-sidan innehåller de ord på lokalt språk som vi tror är intressant ur ett SEO-perspektiv. Det som självklart inte kommer med på "country select"-sidan är title- och meta-attribut. Vad väger tyngst egentligen? Många frågor och önskan om öppen dialog ![]() Senast redigerad av iamandreas den 2011-02-24 klockan 07:58 Anledning: från splash till country select |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
GeoIP funktion är väldigt enkel.
http://www.maxmind.com/app/geoip_country Dra ner den + deras exempel. Sen kör ni bara en ifsats som kollar landet och slussar till rätt land, eller default - engelska. Det är ett tiotal rader kod. Jag tror till och med det är simplare än er splashpage, både i att strula med SEO, h1/h2 ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jo, du har rätt!
Bara att bita i det sura ![]() Nu när jag skriver kommer jag på en annan fråga ur PR-syfte. Säg att man vill visa (skryta) med i hur många länder man finns i - då är ju en "country select"-page bra men hur väger detta mot att slussa in direkt mot ett land? Folk kanske skiter i om man finns i 20 länder i Europa? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej iamandreas.
Sidan har en rätt trevlig layout, öppen och ljus. Det gillar jag. :-) Jag blir bara så nyfiken varför ni väljer att slå er in i en nisch som du själv påpekar redan är väletablerad. "kurslitteratur" lär vara rätt tufft att komma högt upp i SERP:en. Eller var det bara för att ha lite kul? :-) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|