FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Gör som Google, be din affärspartner lägga in ett script som anropar en sida (webservice) hos dig där du kan registrera antal leads. Scriptet ska anropas automatiskt efter en "submit" av något slag på den andres sida...
Om han skickar med vissa parametrar som ett annonsid, stegid e.d. så kan du även spåra hur användaren rör sig mot målet... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Rent generellt sett tycker man det här borde vara ett vanligt "problem" som kanske någon lyckats lösa på ett enkelt och säkert sätt. Jag tänker mig en tredjeparts tjänst som håller räkningen på ett objektivt sätt. Hur gör Affiliate nätverken för att hålla reda på sales? Har de webbtjänster som tex en butik som säljer varan måste anropa? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns inget bombsäkert sätt att partnern inte lurar en. Man bör som affiliate alltid vara extremt misstänksam för internet är fullt av affiliates som blivit ***** hårt av partners som fuskat med, eller helt enkelt skitit i att betala ut någon provision. Det är vanligt att man får höra att "oj, det var visst något tekniskt fel så vi tappade bort dina leads, sorry vi kan inte betala ut någon provision".
Det man kan göra att själv föra noggrann statistik på utgående besökare. Ex. om man förra månaden skickade 1000 besökare och fick 50 leads och nästa månad bara får 5 leads på samma besökarantal, då kan man börja ana ugglor i mossen. Därför bör man hålla sig till partners som verkar seriösa och som man kan lita på. Dessutom har de flesta ett webbgränssnitt för affiliates där man kan se hur många klick och sales man tilldelas i realtid. Det ger en extra säkerhet eftersom det då blir svårare för partnern att fuska med siffrorna. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|