FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Någon som har köpt på Flippa med gott resultat, är lite sugen på visa webbsidor som säljs där!?
Är det något speciellt man ska tänka på, utöver det vanliga? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det vanliga. Var försiktig med "indier", sådana som vill göra snabba affärer, de som vägrar ta emot betalning via Escrow etc. Kolla upp att innehållet är unikt (om det nu är ett krav från din sida), att personen verkligen äger domänen osv. Lita INTE på overifierad statistik.
Tycker personligen det är minst 99% skräp som säljs där ![]() ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-27 klockan 11:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
sant, tack för råden. Kanske har fel men har hittat några i 300-500000 kr klassen, alltså lite dyrare objekt men som å andra sidan genererar lite bättre.
Det jag söker är sidor som genererar 1" per dag helt enkelt, vad skulle du/ni värdera en sådan till? (om det går att generalisera) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så kanske 15-20 tusen för en sida som drar in 1000 kr i månaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
70 mfa-sidor för ca 75 papp, är det något att ha, bättre passiv inkomst går väl knappast att finna, eller!? Drar in ca 7-8000 kr/mån.
https://flippa.com/auctions/121305/E...-avg-last-3-mo |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du ska köpa en webbsida, satsa på sådant som skapar värde för användaren. MFA-sidor skapar inget värde och värdet som finns består av placeringarna i sökmotorer vilket gör dig väldigt sårbar.
Låt oss säga att du skulle köpt sajterna av honom. Scenario: Dagen efter transaktionen tar säljaren bort samtliga satellitlänkar och inom två veckor har ditt besökarantal halverats och så även inkomsterna. Kort och gott, gör din hemläxa innan du köper någon webbsida där, alltså kartlägg länkstrukturer och andra värdeadderande faktorer innan du ens funderar på ett eventuellt köp. Personligen tycker jag där mest är skräp men där finns säkerligen något guldkorn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Håller med ovanstående talare.
Något jag brukar gå på för en sajt som är till salu är att titta på åldern, vanligtvis på Flippa så säljs väldigt mycket sajter som är typ bara några månader gamla, men ändå lovas det stora inkomster. Dessa är jag skeptisk mot. Medans en sajt som har funnits ett antal år, har mycket sidor indexerade på Google, dessa värderar jag högre och ser som en mindre "risk". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gör din hemläxa innan du köper någon webbsida där, alltså kartlägg länk strukturer och andra värde adderande faktorer innan du ens funderar på ett eventuellt köp.
Med andra ord "TÄNK MER ÄN EN GÅNG" Sedan säljs inte bara skräp där, jag har gjort ett antal positiva köp där. Så det här med tramset som tartareandesire pratar om bör du ta en nypa salt. det är lite av och på vad som säljs där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det beror givetvis på vilka krav man har, det finns trots allt 1% vettiga sidor men det kräver ganska mycket tid att hitta rätt. Det mesta som är värt att köpa säljs självklart inte genom Flippa.
![]() |
Svara |
|
|