| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Hej
Ok, intressant. Jag kommer lansera en ny sajt inom kort och jag har/äger vårt sajtnamn inte bara i .se utan även .nu .com etc. samt även två vanliga felstavningar. Tanken är/var att alla dessa domäner skulle redirectas direkt till startsidan på .se. Nu börjar jag bli fundersam, är detta rätt eller en ett bra sätt att göra på? Jag vill ju inte missa kunder som stavar fel eller använder "fel" toppdomän... |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Rätta mig om jag har fel, någon!
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
||||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Du har fel, det är det sättet Google rekommenderar för att redirecta en sida och länkkraft. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Medlem
|
He he jag blir förvirrad här, jag antog att du menade att han länkar från en artikel från den ena webbsidan med ankartext etc till en annan webbsida (den webbsidan alla domäner är redideracte till).
Eller menade du att man använder sig av redirect 301 i .htaccess filen? En permant "ompekning"? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||||
|
|||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Citat:
r är till för att peka om adresser. Men de överför faktiskt (en del) länkkraft också.Citat:
r då deras sökmotor föredrar det. Och en del av länkkraften glider med vid en 301:a. Men inte all!Japp! Förstod dock inte vad du menade i slutet. |
||||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|