FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Samma sak som vad? Jag menar alltså att variabeln behöver finnas och fungera för att kunna leverera en bra tjänst till webbhotellskunder. Det är fler PHP-mjukvaror än Prestashop som använder variabeln.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Absolut, det håller jag med dig om. Ville bara påpeka att det inte är så glasklart vad som är rätt eller fel gällande vissa servervariabler (som alltså inte definieras av PHP).
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jä****la sk***it! Sorry att jag svär men nu är jag riktigt arg och uppgiven!
Ja, den hårdkodade fullösningen gjorde det möjligt för mig att logga in på Prestashops admin del MEN jag kan ändå INTE UTFÖRA något i admin. Varje gång jag trycker på ”Spara” knappen för att tex ändra info om en kund, lägga till ett leveransland, byta designtema, ja vad som helst i admin, skickas jag till inloggningsrutan för att logga in. Fyller jag in användarnamn + lösen och klickar på logga in, laddas sidan på nytt! Dead end! Jag är åter igen i utgångsläget, dvs med 4 Prestashop installationer (olika versioner) som jag inte kan använda ![]() Det är uppenbarligen något som ställer till med URL då jag kan se i browser hela URL som inkluderar mapp-namnen från City Networks miljön ”http://cn146. hemsidaxx.se.preview.citynetwork.se/~100XX4/cn146.hemsidaxx.se/public_html/test/login.php?redirect=index.php?tab=AdminCountries” Denna länk får jag när jag försökte ändra leveransländer i admin. Vad skall man göra… frustrerad och uppgiven! Alla tips uppskattas! Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
p.s. Vänligen, råda mig inte byta till Binero, då just nu är alla mina sidor hostade hos de är nere...
http://www.binerodrift.se/?p=1692&m=201101 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
CN flyttade en phpLD-installation från Linux till Windows (som faktiskt kan köra php) åt en bekant till mig och då försvann problemet. Vet inte om det skulle fungera bra med Presta dock.
Det bästa vore väl iofs om CN kunde anpassa variablerna på deras Linux-plattform efter hur de används i praktiken. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|