Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bestridan av faktura

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-20, 22:08 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
Jag kan inte heller hitta något om 8 dagar så jag instämmer.
Det är korrekt att man som leverantör inte kan sätta ett ensidigt krav på att kunden förlorar sin rätt att reklamera om man inte gör det inom 8 dagar.

Det leverantören skriver på fakturan ska överensstma med ett tidigare upprättat avtal, men man kan inte "skriva till" saker som leverantören "tycker borde gälla", detta kan man lämna helt utan avseende, men man bör bestrida även det kravet så att det inte blir en "tyst accept" i ett senare skede. Oseriöst beteende av leverantören.

När du som kund har bestridigt fakturan behöver du inte göra något mer, förrän KFM hör av sig då bestrider du till dem, och då skickar KFM tillbaks kravet till leverantören.

Skulle leverantören framhärda och gå vidare till tingsrätten så bestrider du där också men med mer argument. Sen dömer tingsrätten...

Om leverantören hotar med inkasso och betalningsanmärkningar elelr annat så behööver du inte bemöta det alls. Det saknar helt laglig grund att agera så av leverantören.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-01-20 klockan 22:17
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017