Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
Själv kör jag numera en hybrid av asp.net webapp och mvc. Minskar bloatet och ökar kontrollen över applikationen. Har också stoppat undan mkt av repetitivt kodande i ett bibliotek.
|
Har hört mycket gott om Microsofts MVC. Hoppas att jag får chans att pröva det nån gång :-)
Citat:
Ursprungligen postat av dAEk
Förstår att du antagligen var hyfsat irriterad när inlägget skrevs, hoppas att det är muntrare toner nu. Jag har suttit med klassisk ASP (VBScript - ugh!) hela dagen - vill du byta? Nä, tänkte väl det. 
|
Haha jag var inte nådigt trött på det hela. Nu är jag tillbaka i mitt lugna jag igen. Lider riktigt mycket med dig - klassisk ASP har också sina brister. Mins framförallt att libbet var så litet att man var tvungen att köpa till massa moduler, moduler som inte sedan fungerar när man kör på nyare Windows-versioner, etc. *ryser*
Citat:
Ursprungligen postat av Lyx
Hur längre har du kodat i .net? Kanske är det en vanesak?
|
I .net har jag kodat i flera år, men asp.net är nytt sedan ett halvår tillbaka. Har utvecklat i de flesta miljöer man kan tänka sig, både desktop och web - och är helt tagen av hur dåligt jag upplever asp.net. Kan dock tillägga där att applikationen i fråga är mycket gammal och inte speciellt välskriven från början. Det är svårt att bygga korthus om grunden är dålig :-/
Är säker på att man, som ni nämner, kan skriva asp.net på ett bra sätt. Speciellt om man har moderna verktyg och versioner. Men då och då stöter man på situationer där man tänker "hur f*n tänkte Microsoft här" :-P