FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
https://encrypted.google.com/search?...utf-8&oe=utf-8
I boken Googlekoden, som inte har med SEO att göra men är intressant läsning, beskrivs hur snubben som skapade Sun Microsystem tänkte när han satsade pengar på nya projekt. Han tänkte, "löser detta ett problem?". Jag kommer inte i håg ordagrant och jag har inte kvar boken men det var nåt åt det hållet. Om din idé inte kommer att "lösa ett problem" blir framgång kanske inte helt lätt att uppnå... Han snubben, som jag alltså glömt namnet på, satsade en miljon dollar på Google och det funkade... Han kanske har satsat pengar på andra projekt som gått mindre bra, gett mindre utdelning. Det är faktiskt inte helt osannolikt...!! :-) Men... ett bra tankesätt, tycker jag. Lycka till!! :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för att ni tog er tid att svara.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det viktigaste man kan sammanfatta i "att genomföra" projektet så att det löser kundens verkliga problem och att man gjort det på ett affärsmässigt sunt sätt, dvs med vinst. Så vi kanske kan sammanfatta de tre viktigaste punkterna som man kan ha som ledstjärna i alla sina affärer: - Att lösa kundens problem - Effektivt geomförande - Affärsmässighet (Lönsamt) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|