FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett gammalt konto på City Network som jag nu har testat Prestashop på.
Jag laddade upp version 1.3.4 och gjorde installationen via webben och sedan loggade jag in under admin utan några som helst problem. På mitt konto visar $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . $_SERVER["PHP_SELF"] och $_SERVER["SCRIPT_FILENAME"] samma värde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag misstänker att deras nya system är felconfat, jag använder mig av tinyMCE med ajaxfilemanager och det ger felande adresser till bilder i nya systemet (jag får med hela sökvägen från /storage/..... / ...... / ..... /public_html/images/bild.jpg
istället för http://www.mindomän/images/bild.jpg) Prövade även ett annat plugin istället för ajaxfilemanager och får fel där med. Har tagit upp detta med supporten och dom skall återkomma. Noterbart är att samma kod fungerar i deras gamla system, binero 1.0 & 2.0, FS-Data, Surftown samt Orderland så koden är det nog inget större fel på. Hoppas dock dom kan lösa det snart, för i övrigt har jag fått ett enormt bra intryck av CityNetwork och dess personal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
FYI
Jag testade installera de nya release av Prestashop, version 1.4 b2 och 1.3.5. Tyvärr samma beteende som innan. Inte möjligt logga in på Admin efter installation. 1.4 kastar inga felmeddelande bara laddar om inloggningsrutan UTAN att logga in och 1.3.5 kastar ett felmeddelande och sedan bara laddar om inloggningsrutan på nytt UTAN att logga in. Förtvivlad, då har lagt många dagars arbete på design och javascript funktionalitet och vill inte hoppa över till en annan webshopslösning nu ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Blir även strul med phpLD hos City Network märkte jag precis.
_SERVER["SCRIPT_NAME"] (och _SERVER["PHP_SELF"]) är satt till /~100xxx/domän.se/public_html/filnamn.php istället för /filnamn.php som är brukligt. Detta resulterar i knepiga URLer då phpLD använder sig av _SERVER["SCRIPT_NAME"]. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
UnikGrafik lyckades du få till det eller fortfarande strul ?
Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Crystal,
Tyvärr är problemet fortfarande inte fixat. Johan från CN har sagt för 2 veckor sedan att deras tekniker skall kika på det men sedan dess har jag inte hört något från de. Så jag hoppas att de återkommer till mig med några goda nyheter snart ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|