FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Man undrar lite varför detta bara händer under "admin"..
Det känns som dom gjort ett fulhack för att täppa till något. Hur ser login.php ut? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Min gissning är att
- Server: storage/content/04/100304/cn133.xxx.se/public_html/admin123/login.php Det här är den sökväg som filen faktiskt ligger på på servern, borde nog inledas med ett / egentligen, men det ska väl gå. - Browser: ~100304/cn133.xxx.se/public_html/admin123/login.php Här inleder de med ~ vilket i linux är en symbol för "root" eller "hem" ~ är alltid relativ till vad som står som homepath hos en linuxanvändare. Min gissning är att man någonstans i koden hänvisar till ~ istället för till /.. typ.. Ska kolla filerna och se om jag hittar det.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan väl bara säga att vi skriver nu en andra gång till dem. Första mailet verkar ha ignorerats eller ligger vi i en låååång kö. :-) Återkommer när vi hör från dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Felet är att man jämför $_SERVER["PHP_SELF"] med $_SERVER["SCRIPT_FILENAME"] i login.php.
Dessa har olika beteenden beroende på hur PHP körs (cgi, mod_php, etc). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Så läget är oförändrat. p.s. Tack Johan1234 för ditt svar, vi avvaktar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi har nu skrivit till dem två gånger och vi räknar tiden i dagar utan svar. Är det någon som har ett nummer till dem? Är jag blind - eller finns det inget nummer på sajten?
http://www.prestashop.com/en/contact_us/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det låter ju som att det är koden som är dåligt skriven och att det inte har det minsta med City Network att göra. Vänligt att hjälpa till dock även om man självfallet framför allt vill behålla kunderna
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hejsan !
Återkom gärna i tråden med hur det gick och om du fått upp den' Då det ligger i mitt intresse med ! Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det låter som en mycket underlig kontroll i skriptet. Någon som har satt sig in i koden och vill upplysa om det förmodade syftet?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det verkar att är något _ANNAT_ i City Networks miljön som inte funkar ihop med Prestashop än endast path-kollen, då man INTE KAN logga in i back office oavsett om man kommenterar bort själva kontrollen av path vi inloggningen eller inte. Dvs kommenterar man bort själva kollen (if-satsen) försvinner felmeddelande, helt korrekt, MEN inloggingen till back office inte funkar utan inloggsidan med inloggningsrutan bara laddas om på nytt. Ville nämna också att detta är en clean PS installation, dvs UTAN några 3e part tema eller modulen. Endast det som är paketerat ihop med PS nerladdad från Prestashops sajt. För övrigt EXAKT identiskt installation fungerar på bla Bineros webbhotell, out-of-the-box... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|