FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Förvånar mig inte. Jag har alltid varit en person fylld av konspirationsteorier, kul att denna var sann
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är väl vi själva som monterat ner våra "medborgerliga rättigheter" genom att sno åt oss musik och film utan att betala för den, eller? Frihet under ansvar. Klarar man inte av att ta ansvar för sina handlingar så kommer ofriheten som ett brev på posten.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Och detta är ganska kraftiga medel bara för att jaga lite musik tjuvar på nätet. Drar du till med kärnvapen bara för att grannlandet säger BU? Det är inte försvarbart att nedmontera rättigheter så enormt för att jaga några musiktjuvar.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tanken med övervakning på nätet är ju att den endast ska användas vid misstanke om brott och därmed inte drabba oskyldiga. Tanken med fartkameror är att enbart sätta dit fortkörare, men kan lätt användas för att dokumentera alla fordon som passerar. Jag är också mot övervakning men ville bara lyfta fram att det är många som inte är helt oskyldiga till det som nu sker. Tar man sig friheter som man inte har rätt till så blir man biten i arslet förr eller senare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man är ju inte direkt förvånad tyvärr...
Sen kan man ju också fundera på hur mycket påtryckningar som sker för att inte journalisterna/nyhetsmedia skall föra "för mycket liv"... Senast redigerad av P3N den 2010-12-26 klockan 12:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Idag sitter det redan massor med andra kameror uppe för att övervaka/registrera trafiken =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Att sedan påtryckningar kommer från just USA är väl knappast vare sig märkligt eller överraskande? Det är där de stora bolagen i nöjesbranschen finns helt enkelt. Knappast värt att kallas nyhet ![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Genom att du säger att det är vi själva som nedmonterat våra rättigheter, så säger du att våra rättigheter "ges" av staten, d.v.s att vi ägs av staten. Att det är så i denna statskapitalism förnekar jag inte, men tycker du det är rätt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror att det var någon tidig amerikansk president som myntade uttrycket
”Ett folk som accepterar att vara övervakad förtjänar inte heller att vara fria” Ack så det stämmer…… |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Staten är vi allihopa. Gemensamt bestämmer vi de regler som gäller för SAMTLIGA människor i landet. Men, nej, jag personligen tycker inte stater bör existera utan det bästa vore om vi styrde hela jorden gemensamt. Man måste givetvis ändå rätta sig efter det man kommer överens om.
![]() |
Svara |
|
|