FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
För ett par dagar sedan installerade jag Prestashop (v. 1.3.3 och 1.4 beta) på mitt nya konto på City Network. Innan dessa hade jag 3 stycken Prestashops butiker på Bineros konto. Som bekant är Binero mega segt nuförtiden och med laddningstid på 16 sekunder på webshopens startsidan bestämde jag mig för att leta efter nytt webhotell för att hosta mina webshopar (notera att det rör sig om små nystartade nischade butiker med ca 15 produkter som drivs på hobby-basis).
Till min stora glädje såg jag .nu-kampanj på CN och öppnade ett konto för att testa deras hastigheter samt supporten. Tyvärr har City Networks support och system stupat innan mållinjen. Installationen av Prestashop gick bra MEN jag KAN INTE LOGGA IN på Prestashops admin (back-office) då Prestashop klagar på den URL den får från City Networks server. Prestashopen är installerad på en temporär domän, men samma fel dyker upp även när jag har gjort installation på en aktiv domän. Både Prestashop 1.3.3. och 1.4 ger samma fel, dvs man inte kan logga in på back-office. Front-end av butiken funkar, man se produkter, handla MEN man kan inte logga in på Back-office, vilket gör att man inte kan driva butiken. **************************************** Felmeddelande: Path is not the same between your browser and you server : - Server: storage/content/04/100304/cn133.xxx.se/public_html/admin123/login.php - Browser: ~100304/cn133.xxx.se/public_html/admin123/login.php ************************************************ Jag har kontaktat CN support och sagt varför får detta fel när identiska installationer fungerar på Binero som har samma leverantör till deras webhotell admin panel. I mina ögon tyder det på någon inställning i deras panelen som gör att pathen-isntällningar ställer till och gör att inloggningen inte funkar. Till svar fick jag bla. att jag skall byta till Windows miljö (men hallå jag gör ju phpbaserad system!!) eller gå in i Prestashop core filer (index.php) och bortkommentera felet... ja alltså inte så konstruktiva lösningar förstår ni ![]() Letade efter svar på Prestashop forum men där finns inte heller bra lösningar förutom att byta webhotell till någon som returerer korrekt URL istället. Jag vill helst stanna hos City Network då jag märkte att deras servrar är snabbare, starsidan laddas på hela 5 sekunder jämgört med 16 på Binero. Min fråga är om någon av er har en Prestashop installerad på City Network, och om har råkat för samma fel och hur har så fall löst det. All hjälp uppskattas! Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej - Intressant svar som du säger. Skall ta upp då vi säkert kan ge mer utförlig hjälp. Jag är inte tekniskt på det sättet så jag får dra det vidare med vår support.
Det är rätt specifikt med just vilken PHP version som körs och de säger inte vilka som fungerar. Bland annat står det: * Some PHP 5 versions are bugged and prevent PrestaShop from working correctly Dock anger de inte vilka som körs. Hursomhelst ska jag kolla vidare och se om vi kan hjälpa mer utförligt asap... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Killarna på supporten har kontaktat prestashop för att se om de kan vara mer specifika om just detta felet. Anledningen att de gav dig rådet om att ändra i corefilerna - är att det är flera som fått det att fungera genom att göra just detta. Den infon togs från forumen dock och andra användare.
Så fort de får svar från Prestashop återkommer de till dig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() p.s. vår webbyrå har i dagsläget samarbete med ett webhotell som har försämrats markant och nu är vi på jakt efter en ny leverantör... så löser vi detta så kanske kan man prata om ett samarbete? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ingen heller lösning gör det möjligt att logga in på admin. Vad som händer är att inloggningsrutan laddas bara på nytt när jag testat. Som jag skrev det enda som verkade lösa problemet enligt Prestashop forum är att byta webhotell... och det är inte den lösning som kan vara aktuell. Klart man har Oderland och Levonline kvar (då Loopia och Binero har man testat redan ![]() Se fram emot svar från er. Åter tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du testat att byta webbläsare? Vid skumma fel kan det vara värt att pröva det eller tömma webbläsarens cache.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Förstår frustrationen. Alltid jobbigt när man vill igång med något och måste vänta. Vi räknar med att de svarar under morgondagen och jag har tillförsikt att vi löser på ett eller annat sätt... Tack för ditt tålamod.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Testa att sätta en pekare i din hosts-fil istället för att köra på temporär adress.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Man undrar lite varför detta bara händer under "admin"..
Det känns som dom gjort ett fulhack för att täppa till något. Hur ser login.php ut? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|