FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Bineros nya och Citynetwork nya kör inte "vanlig LAMP". Så är det Bineros gamla så kan man kanske dra slutsatsen att Pretashop inte är kompatibelt med annat är Apache och PHP? Nu minns jag inte vad Binero och Citynetwork kör, men är det Lighttpd tro? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bara för att det fungerar hos andra webbhotell betyder det inte att koden är korrekt.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Gott nytt år gott folk, btw ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ah Ok. Binero och vi kör samma system - dvs det som de kallar Binero 2.0 är det som du ligger på hos oss. Med andra ord när du flyttas hos dem är sannolikheten att det inte fungerar på samma sätt.
Det sagt dock - så skall det det självklart fungera om de kodat rätt. Vi har nu skrivit 3 gånger och väntat över en vecka - inget svar. Något jag hade varit lite orolig över om jag själv använt det. Ett företag som aldrig svarar känns lite lurigt med tanke på att den gången du behöver hjälp - så verkar de inte finnas där. Jobbigt om man har en shop som man satsar hårt på... Du har fått PM igen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är bara dålig kodning i Prestashop. T.ex kör dom getcwd() i nästan varje admin-fil, vilket är ett dumt sätt att få tag i Admin-pathen, både ur prestanda- och cross-platform synpunkt. Det vore bättre om dom bara läste in Admin-pathen direkt från config-filen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hejsan !
Johan 1234 undrar lite OT bara här hur det är med opencart och citynetwork ? (http://www.opencart.com/) Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett gammalt konto på City Network som jag nu har testat Prestashop på.
Jag laddade upp version 1.3.4 och gjorde installationen via webben och sedan loggade jag in under admin utan några som helst problem. På mitt konto visar $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . $_SERVER["PHP_SELF"] och $_SERVER["SCRIPT_FILENAME"] samma värde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag misstänker att deras nya system är felconfat, jag använder mig av tinyMCE med ajaxfilemanager och det ger felande adresser till bilder i nya systemet (jag får med hela sökvägen från /storage/..... / ...... / ..... /public_html/images/bild.jpg
istället för http://www.mindomän/images/bild.jpg) Prövade även ett annat plugin istället för ajaxfilemanager och får fel där med. Har tagit upp detta med supporten och dom skall återkomma. Noterbart är att samma kod fungerar i deras gamla system, binero 1.0 & 2.0, FS-Data, Surftown samt Orderland så koden är det nog inget större fel på. Hoppas dock dom kan lösa det snart, för i övrigt har jag fått ett enormt bra intryck av CityNetwork och dess personal. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
FYI
Jag testade installera de nya release av Prestashop, version 1.4 b2 och 1.3.5. Tyvärr samma beteende som innan. Inte möjligt logga in på Admin efter installation. 1.4 kastar inga felmeddelande bara laddar om inloggningsrutan UTAN att logga in och 1.3.5 kastar ett felmeddelande och sedan bara laddar om inloggningsrutan på nytt UTAN att logga in. Förtvivlad, då har lagt många dagars arbete på design och javascript funktionalitet och vill inte hoppa över till en annan webshopslösning nu ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|