FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Administratör
|
Det kanske är så att spammarna vill sänka sidans värde med massa skräputlänkar. Så lite Blackhat SEO kan nog vara tanken bakom. Eller så är det ett test för att se om det går igenom, där domänerna och länkarna sedan hittas genom Google av spammarna, för att kunna göra mer sofistikerade attacker senare.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-16 klockan 15:16 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Min fråga är då varför indier/amerikanare skickar ut denna spam... till en svensk sida ![]() Jag kan ju omöjligt vara en konkurrent för dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag är rätt säker på att det är ungefär så här.
Kommentarer innehållande "xbaknsdyqaksld" eller liknande är oftast bara ett sätt för spammarna (som är ute efter att posta stora kvantiteter länkar) att se om sidorna är mottagliga eller inte. Släpper ni igenom kommentaren så kommer ni förmodligen bli utsatta för kommentarer med faktiska länkar. Siter som håller på med den här typen av marknadsföring blir givetvis anmälda för abuse, men ser ni ingen site så kommer ni förmodligen inte att anmäla t.ex. i tron om att den redan blivit avstängd. Däremot är det inte sagt att Googlebot och besökare som kommer via Google hittar en sida där. Jag tror inte att det handlar om dåliga script och amatörer. Förmodligen är det precis som mail-spam något som omsätter stora pengar och metoderna för att inte åka dit är troligtvis väldigt sofistikerade. Finns mer att läsa om ämnet om man Googlar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det jag inte riktigt förstår mig på är varför man håller på så här mot svenska sidor som indie/amerikanare. Det är som bekant inte superbra med länkar från andra språk. Speciellt när de är helt irrelevanta ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||