FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är så att jag går i tankarna att skänka bort 50st paradis/aladin chokladaskar till familjer som normalt inte har råd med det.
Då kommer min fråga är det "tillåtet" att jag köper dessa chokladaskar genom företaget? Eller kan det bli några problem då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad jag har förstått så hatar tyvärr skatteverket gåvor och sponsring utan motprestation. Rädda barnen driver en ganska uppmärksammad kampanj om frågan på http://jul.raddabarnen.se/ .
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
haha f*n va sköna dom är
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är knappt du får ge det till dina kunder. Om jag minns rätt måste du lämna över en julklapp i form av en chokladask personligen för att det ska vara avdragsgillt.
Som aktiebolag misstänker jag att du kan göra det ändå och redovisa det som ickeavdragsgillt. Du får då betala vinstskatt på pengarna (var det 28%?) också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det brors på. Är de kunder till dig?
Gör du en marknadsföringsgrej av det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
De kommer aldrig få veta att det är jag som har köpt dem utan de tror att det är någon annan. Så jag har ingen direkt vinst av att ge bort dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Köp, sätt upp det på PR kontot, ge till socialen. Skulle du få bakslag på detta så blir det klart rubriker i pressen. Kostnanden för ett eventuellt skattepålägg blir väl max 2000-3000:-? Då får väl WN´s webmaster bidra men någon lite peng var.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
+1. Det är inte alltid skatteverket är anpassade till verkligheten.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Det är klart du ska genomföra detta! Vilket initiativ!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Men vad bokför man det som? PR? Övriga kostnader? |