Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Är wordpress bra för att bygga webshop?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-09, 19:26 #1
Stefans avatar
Stefan Stefan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2010
Stefan Stefan är inte uppkopplad
Medlem
Stefans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Jag håller precis på med ett webbshop-projekt i WordPress där jag använder Shopp för butiksdelen. Shopp kostar $55 men är betydlig enklare att jobba med än WP e-commerce. Dessutom finns möjligheten att använda custom-filer i en separat katalog. Shopp är inte optimalt sett till SEO, men med lite extra arbete går det att få till det någorlunda.

Annars finns PrestaShop som är en kraftfull webbshopp som ändå är relativt enkel att administrera. PrestaShop är heller inte bra sett till SEO, och där är det svårare att få till det bra.

Ett tredje alternativ är Joomla med HikaShop. Har inte erfarenhet av HikaShop, men den ska vara bra säger de som testat.
Stefan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-10, 13:40 #2
Christos Christos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Christos Christos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan Visa inlägg
Jag håller precis på med ett webbshop-projekt i WordPress där jag använder Shopp för butiksdelen. Shopp kostar $55 men är betydlig enklare att jobba med än WP e-commerce. Dessutom finns möjligheten att använda custom-filer i en separat katalog. Shopp är inte optimalt sett till SEO, men med lite extra arbete går det att få till det någorlunda.
Jag har också precis börjat på en webbshop med wp och shopp, just för att det är betydligt enklare än wp e-commerce, samt smidigare att t.ex. formge än andra e-handelslösningar. Ska bli intressant och se hur väl det funkar i del långa loppet.
Christos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017