FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Känner igen vissa av rubrikerna skrivit upp. Det jag syftade på är att han inte "hyllas" tillräckligt. Citat:
Om det inte kan vara positivt. Hur kan det då vara negativt? Ja, jag tycker att det är positiv, om man kollar på kriget i Iraq och sedan Afghanistan så är det rekordmånga ex soldater bl.a. sådana som krigat i andra krig för USA tex., som inte tycker att detta krig är rättfärdigat och dem förstår inte vad dem har där att göra ens. (och nej jag är inte en USA-hatare) Varje land har sina bra och dåliga sidor. Om det leder till att lögnare som Beatrice Ask riskerar att få avgå är det som en bonus ![]() Från vad jag har förstått, men detta är bara en liten fraktion av det hela och kan diskuteras i dagar hehe ![]() JAG hoppas iallafall att detta inspirerar fler runt om i världen som har möjligheten att göra något gott, gör det. Det jag inte förstår är, varför vill man att han blir utelämnad? Vad har han förstört? Samhällen? Folks familjer? Varit värre än Saddam? Nu ska jag däcka, natti natti! MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Bra att han äntligen är fast, hoppas att han blir utelämnad till USA. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=WBvXsLJ-uwQ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Dessvärre (eller hur man nu ser på det) är nog gällande yttrandefrihetslagar och amerikanska konstitutionen underställda CIA och tillfälliga konstruktioner som "The Patriot Act" (eller motsvarande) just i detta fall. Jag betvivlar att WikiLeaks kommer att fortsätta tillåtas sprida sina dokument år efter år. Den aktuella händelsen med kontokortsföretagen och PayPal är nog bara ett av flera tillvägagångssätt som "USA" har i bakfickan. Jag kan förstås ha fel.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror ingen blir ledsen om Beatrice Ask avgår
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om det nu är så att han har gjort sig skyldig till något våldtäktsliknande, sex med sprucken kondom eller så. Hur är det möjligt för kvinnorna att vara kompis med honom i flera dagar efteråt och sedan anmäla brottet? Om jag blev rånad av en vän skulle jag ju inte kunna fortsätta vara vän med personen och sedan anmäla honom.
Man kan inte båda äta kakan och ha den kvar eller hur man ska säga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hej, vore jag moderator skulle jag plocka bort inlägget som ifrågasätter de eventuellt våldtagna kvinnornas trovärdighet. Sådana spekulationer har inte någonting på ett sånt här forum att göra.
Som kvinna på ett mansdominerat forum vill jag slippa läsa självsäkra uttalanden om sexuellt våld. Jag förväntar mig att det här forumet ska innehålla sådant som är relevant för mig i mitt arbete, inte skvaller. Hälsar Jenny |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det finns andra forumavdelningar som är mer inriktade på tekniska ämnen om du vill slippa läsa "skvaller".
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-12-09 klockan 16:15 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|