FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Moneybookers fungerar utmärkt vid kortbetalning, dock kan det nog för nya användare kännas konstigt och förvirrande att hamna där när man väljer "betala med kort". Men fungerar gör det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
mindphaser - du har en poäng. Vi svenskar är inte riktigt lika vana vid moneybookers. Värt en diskussion.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Nej, Moneybookers är ingen riktig kreditkortslösning. Att implementera t.ex. stöd även för Paypal (som för övrigt, utanför gaming-världen, stöds i betydligt större omfattning; ca 20 ggr större än Moneybookers) skulle inte direkt skada eller vara speciellt komplicerat. För mig är det oförståeligt varför man väljer Moneybookers, men inte har stöd för Paypal - men ni har kanske era anledningar?
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men men, jag har iaf lärt mig att det är värt att erbjuda PayPal av det enkla skäl att folk efterfrågar det. I Piratshoppen tar vi till och med en PayPal-avgift på 19 kr och en flera betalar ändå den vägen (vi har utan avgift kort, direktbank, payson och bankgiro). Så yes, det är iaf värt att erbjuda. ^^ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Mitt motto: Vad som helst utom Paypal, betalningslösningarnas svar på antikrist.
Men det kunderna vill ha gäller ju såklart.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag säger inte att Paypal inte har samma KYC-restriktioner men eftersom Paypal är större så är det större chans att man kanske gått genom problematiken med att få sitt konto verifierat där. Har man stöd för Moneybookers så bör man även ha stöd för Paypal - det var slutsatsen. Det jag förordar däremot är givetvis en riktig konto-/kreditkortslösning (som varken baserar sig på Paypal eller Moneybookers).
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
När man beställer en domän + webbhotell så möts man av denna information:
"(Domän utan extra kostnad *, 250 GB utrymme, 5000 GB trafik, support via telefon, e-post och chat, 60 dagars pengarna-tillbaka-garanti) * Gäller .se, .com, .eu Du kan välja Windows eller Linux för alla dina domäner och subdomäner." Finns inget att välja på beställningssidan, gör man det valet i kontrollpanelen numera efter att man har beställt? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|