Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Citynetwork brädar Binero med .nu domän för 9 kr och slänger med 12 mån webbhotell...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-03, 09:10 #31
mindphaser mindphaser är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
mindphaser mindphaser är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
Moneybookers fungerar utmärkt vid kortbetalning, dock kan det nog för nya användare kännas konstigt och förvirrande att hamna där när man väljer "betala med kort". Men fungerar gör det.
mindphaser är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-03, 13:17 #32
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
mindphaser - du har en poäng. Vi svenskar är inte riktigt lika vana vid moneybookers. Värt en diskussion.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-03, 15:02 #33
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Marcus - tack för bra feedback. Fula lösning? Vad är det du inte gillar - som jag har förstått det skall moneybookerslösningen (med direktbetalning) funka som payex och andra? Vore jättetacksam om du kan detaljera lite så vi kanske kan fixa. Du behöver inte konto eller annat utan som sagt - det är en ren direktbetalning med kreditkort. Vi kör dock payex i våra rena svenska tjänster kan jag tillägga.
Moneybookers har begränsningar relaterade till hur transaktioner får ske på kreditkortsnivå. De flesta är relaterade till KYC-restriktioner. Bl.a. så kan man inte använda ett kreditkort som redan finns registrerat på ett Moneybookers-konto utan att logga in på det kontot och följa alla procedurer när det kommer till att aktivera och liknande.

Nej, Moneybookers är ingen riktig kreditkortslösning. Att implementera t.ex. stöd även för Paypal (som för övrigt, utanför gaming-världen, stöds i betydligt större omfattning; ca 20 ggr större än Moneybookers) skulle inte direkt skada eller vara speciellt komplicerat. För mig är det oförståeligt varför man väljer Moneybookers, men inte har stöd för Paypal - men ni har kanske era anledningar?
Oläst 2010-12-04, 03:54 #34
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
Bl.a. så kan man inte använda ett kreditkort som redan finns registrerat på ett Moneybookers-konto utan att logga in på det kontot och följa alla procedurer när det kommer till att aktivera och liknande.
Yes, men Paypal dras med samma fenomen, så det känns lite lattjo att du tar det som något negativt och samtidigt förordar PayPal :P

Men men, jag har iaf lärt mig att det är värt att erbjuda PayPal av det enkla skäl att folk efterfrågar det. I Piratshoppen tar vi till och med en PayPal-avgift på 19 kr och en flera betalar ändå den vägen (vi har utan avgift kort, direktbank, payson och bankgiro).
Så yes, det är iaf värt att erbjuda. ^^
Gonte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-04, 14:12 #35
Base Base är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Medlem

Standard Hehe

Mitt motto: Vad som helst utom Paypal, betalningslösningarnas svar på antikrist.
Men det kunderna vill ha gäller ju såklart..
Base är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-04, 14:15 #36
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Gonte Visa inlägg
Yes, men Paypal dras med samma fenomen, så det känns lite lattjo att du tar det som något negativt och samtidigt förordar PayPal :P

Men men, jag har iaf lärt mig att det är värt att erbjuda PayPal av det enkla skäl att folk efterfrågar det. I Piratshoppen tar vi till och med en PayPal-avgift på 19 kr och en flera betalar ändå den vägen (vi har utan avgift kort, direktbank, payson och bankgiro).
Jag hade detta problem med paypal. Tog mig ett halvår kunna göra betalningar igen via paypal då dom 'låste inne' mina kreditkort. Dock pga jag bestred deras löjliga och omotiverade krav. Låsningen var även helt omotiverad och jag fick aldrig någon vettig anledning till varför jag blivit låst.
Base är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-04, 14:19 #37
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Base Visa inlägg
Jag hade detta problem med paypal. Tog mig ett halvår kunna göra betalningar igen via paypal då dom 'låste inne' mina kreditkort. Dock pga jag bestred deras löjliga och omotiverade krav. Låsningen var även helt omotiverad och jag fick aldrig någon vettig anledning till varför jag blivit låst.
Det hände mig också när jag loggade in från datorer i två olika städer. Var inte helt smidigt och enkelt att lösa problemet kan man lugnt säga.
Oläst 2010-12-06, 15:33 #38
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gonte Visa inlägg

Du drar lite förhastade slutsatser utifrån vad jag skrev.
Jag säger inte att Paypal inte har samma KYC-restriktioner men eftersom Paypal är större så är det större chans att man kanske gått genom problematiken med att få sitt konto verifierat där. Har man stöd för Moneybookers så bör man även ha stöd för Paypal - det var slutsatsen.

Det jag förordar däremot är givetvis en riktig konto-/kreditkortslösning (som varken baserar sig på Paypal eller Moneybookers).
Oläst 2010-12-06, 15:45 #39
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
Du drar lite förhastade slutsatser utifrån vad jag skrev.
Jag säger inte att Paypal inte har samma KYC-restriktioner men eftersom Paypal är större så är det större chans att man kanske gått genom problematiken med att få sitt konto verifierat där. Har man stöd för Moneybookers så bör man även ha stöd för Paypal - det var slutsatsen.

Det jag förordar däremot är givetvis en riktig konto-/kreditkortslösning (som varken baserar sig på Paypal eller Moneybookers).
Det är jag tämligen säker på att de hade tidigare? Inte längre?
Oläst 2010-12-07, 00:29 #40
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
När man beställer en domän + webbhotell så möts man av denna information:

"(Domän utan extra kostnad *, 250 GB utrymme, 5000 GB trafik, support via telefon, e-post och chat, 60 dagars pengarna-tillbaka-garanti)
* Gäller .se, .com, .eu
Du kan välja Windows eller Linux för alla dina domäner och subdomäner."

Finns inget att välja på beställningssidan, gör man det valet i kontrollpanelen numera efter att man har beställt?
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017