FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Gör som så att du hakar på ett utropstecken bakom .js
Kod:
<script src="minjs.js?"> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kanske har jag berättat för lite för att ni ska kunna hjälpa till. Jag försöker att berätta lite mer. Jag har en html-sida. Sidan innehåller sökvägar till externa filer varav en är ett javascript (som ska cachas). Sökvägen till javascriptet modifieras av någon anledning vilket inte är önskvärt. Om sökvägen ser ut såhär: Kod:
<script src="/js.ashx?foo=/a/b&bar=/a/b/c"></script> Kod:
<script src="/js.ashx?foo=/a/b&bar=/a/b/+sfgRmluamFu[...]+c"></script> Frågan är varför dessa skräptecken infogas och vad man kan göra för att förhindra det. Jag ska kika lite närmare på vilka headers som skickas med i svaret när jag är tillbaks på jobbet på måndag. Kanske skickar vi felaktiga headers som gör att proxyn (om det nu är en proxy) pillar i innehållet. Det låter lite konstigt att den skulle göra så men vad vet jag? Andra sökvägar ser ut på samma sätt men anropen till dessa förändras inte. Senast redigerad av dAEk den 2010-12-04 klockan 15:55 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Base64-decodade strängen igen och fick ut ett resultat som sa lite mer än det förra. En sökning på Google leder till http://www.m86security.com/ och de verkar erbjuda säkerhetslösningar som ibland gör lite för mycket.
Tack för hjälpen! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|