FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
En snabb titt på din hemsida säger mig:
- Detta är ett enmansföretag. - Otydligt fokus: webbyrå och IT-support är rätt vitt skiljda saker. Kanske fungerar om du har endast någon enstaka kund men skulle du få en företagskund som behöver ett par heltidstekniker så känns det som att du snabbt skulle nå kapacitetstak och tvingas sluta med en av tjänsterna? - Du positionerar dig inte alls. Såvitt jag kan se finns det inget som säger varför jag ska anlita dig istället för något annat företag. Det är väldigt mycket allmänna termer och "stora drag" i dina beskrivningar. - Du har inte produktifierat ditt erbjudande: Varför vända sig till dig för webhotell tjänster när du inte har en prislista, fasta erbjudanden etc istället för Loopia? Mitt förslag är att fokusera! - Fokusera på ditt närområde - Fokusera på en typ av tjänst - Förklara varför just du är bäst på denna tjänst T ex: Om jag får gissa kan du erbjuda bra, personlig, på-platsen-service för kunder inom det område där du bor. Det är få andra som kan göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Är verkligen jättetacksam för all input jag får, är verkligen svårt att skapa en profil när man är ensam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
+ på bjornstrom
Fokus kan verkligen hjälpa en att hitta kunder. Lyft fram och fördjupa dig i vissa teknologier eller färdigheter. Själv sysslar jag exempelvis huvudsakligen med Actionscript och komplexa webbapplikationer. Det har jag gjort i drygt tio år nu, och kunder kommer av sig själv. Den enda ansträngningen jag gör då det gäller marknadsföring är i princip att svara på förfrågningar. Dels så gör min fokus att folk jag jobbar med kommer ihåg mig då någon behöver ett jobb utfört som är inom mitt kompetensområde, och jag kan se till att ta hem en stor del av de projekt jag gör offerter för, eftersom jag med hjälp av min specifika kunskap kan övertyga om varför just jag är lämpad för jobbet. Jag vet inte vad du är bäst på och mest intresserad av. Men för att vara en webbyrå med generell inriktning behöver man oftast vara ett team med duktiga designers, front-end och back-end utvecklare, marknadsföringsspecialister o.s.v. Det är mycket svårt att sadla samtliga roller på egen hand. Man kan få några småkunder som enskild allt-i-allo utvecklare, men då kommer de i princip alltid vara projekt med mycket begränsad budget. Jag tror det är bättre att man inriktar sig specifikt på design, databas, jQuery eller dylikt. Du kommer du kunna ta dig an jobb där man kanske har ett team men saknar viss kompetens. I princip alla jobb jag tar mig an nu för tiden är av den naturen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|