Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Att sätta ett "pris".

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-01, 19:13 #1
ion ion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
ion ion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Att sätta ett pris är väldigt individuellt. Det mycket som spelar roll vid prissättningen. Alla projekt är olika och priser varierar från 20 000kr för den enklaste till hundratals kronor för de mest avancerade hemsidor.

Du ska aldrig ta betalt för de timmar där du lär dig viss språk eller liknande. Kunden köper från dig för att du har kompetens och du ska endast debitera för de effektiva timmar.
ion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-01, 19:16 #2
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av ion Visa inlägg
Att sätta ett pris är väldigt individuellt. Det mycket som spelar roll vid prissättningen. Alla projekt är olika och priser varierar från 20 000kr för den enklaste till hundratals kronor för de mest avancerade hemsidor.

Du ska aldrig ta betalt för de timmar där du lär dig viss språk eller liknande. Kunden köper från dig för att du har kompetens och du ska endast debitera för de effektiva timmar.
Självklart menade jag inte att ta betalt för timmar jag lär mig ett språk. Utan menar mer OM jag skulle ta betalt för något, och kunden vill ha något som jag inte är lika haj på, men kan. Alltså som tar längre tid. Det är därför jag INTE kör på timpris.

Angående ditt första stycke är jag medveten om detta. Det är ju det jag skriver också. Samt anledningen till denna tråd då jag önskar få lite vägledning. Jag skrev även ut några exempel.
StefanW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017