FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
det jag missade att förmedla i min post är också att detta är gammalt..
.tel lär dessutom vara de ENDA som kommer få fram någon form av standard då vissa märken redan arbetar med att stödja det fullt ut. Minns inte om det är nyare nokia eller vad men det finns iallafall appar som gör så .tel funkar. Borde inte vara allt för svårt att utöka så standarden inkluderar dns poster som finns för andra domäner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
SIP har ju haft detta i en sådär 10 år. Det gör ju att man kan ringa [email protected] utan att behöva bli orolig att man kopplas till någon elak kundtjänst.
Att ringa till domänen låter otroligt korkat. Hur ska ikea.com göra? Ska dom koppla till sverige, norge, usa? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Satte upp min igår, funkade bra och enkelt att komma igång. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
När vill man ringa en domän? Jag har aldrig känt det behovet.
Det behöver du väl inte nu heller? De nummer man ringer mest till har man ju kopplade till ett namn ändå och det gör ingen som helst skillnad om namnet sedan råkar vara en domän... Och vad gäller de nummer man inte ringer till särskilt ofta så måste man ju ändå veta domänen vilket känns betydligt krångligare. Hur många gissar inte att ICA Maxi har maxi.se osv.? Känns helt meningslöst. Bra idéer gör livet enklare, den här idén gör tvärtom. Känns lite som att de försöker uppfinna telefonen på nytt men att man nu bara kan använda siffrorna 0-5.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-11-18 klockan 18:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du vill väl ringa din egen ica maxi? så det blir väl stockholm.bromma.maxi.ica.se i så fall, ja det kommer man ju komma ihåg....
Citat:
ring 0771-knulla (sådana nummer) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Då kan man väl roa sig med lite dns-hax och peka om svenskakykan.se till free6.com så får dom som försöker ringa kyrkan ett roligare samtal
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag syftade på att det finns ett antal sätt att "hacka" DNS och peka om ett domännamn till ett annat ip-nummer än vad det egentligen har. Det är ju ganska välkänt att DNS-protokollet i sig inte är särskilt säkert, och att företag och myndigheter är allmänt slöa i att gå över till det säkrare DNSSEC
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Detta är ju väldigt OT |