Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Det beror ju helt på vad man söker efter och det är en extrem generalisering som är ganska meningslös i de flesta fall. Svenskar kan mäta sig väl med världseliten inom många områden trots att vi inte är så många. Just vad gäller frost på rutan så är det ju en väsentlig del av jordens befolkning som aldrig upplever det problemet 
|
Tycker inte alls det är generalisering, att det finns mer information på engelska än svenska på allt som inte är ett unikt problem just i sverige(vilket t.ex frost på rutan verkligen inte är, men kanske lag om ljudnivå i stockholm är) är väl ganska självklart.
T.ex googla jag nu snabbt på "windshield frost prevention" och fick informationen jag behövde direkt, medans "förebygga frost på bilrutor" får jag en sketen PDF fil som första resultat och en annan om hur man förebygger hjärtattacker - nej, kvalitén är verkligen inte alls på en helt annan nivå
edit: Angående mäta sig i värdseliten inom vissa områden - det är väl inte så märkligt? Som ett exempel så kanske vi med våra 8 miljoner värdsledande inom 8 specifika områden medans ett annat land med 40 miljoner då värdsledande i 40 områden, är knappast så att sverige har nån form av super-intellekt jämnfört med andra länder, tycker personligen svensk utbildning är lite under medel jämnfört med resten av EU =)