FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, AdSense kan nog vara en bra lösning på satellitsidor då inga riktiga besökare förväntas klicka sig in till sidan via länkarna. Dock tror jag man bryter mot en regel eller två ifall man använder AdSense på satellitsajter... men jag är inte säker!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Sen tror jag inte man bryter mot något användarvillkor - i så fall vilket - när man har adsense på en satellitsida. Satellitsidan är ju som vilken annan sida som helst bara att tanken är att den ska ranka upp en huvudsida. Informativt innehåll finns, det är inga skräpsidor man bygger eftersom det då knappast skulle hjälpa huvudsidan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sweely, Adsense är ett affiliateprogram precis som Tradedoubler, Comission Junction, Adtraction eller vilket annat nätverk du vill. Enda skillnaden är att Adsense betalar dig per klick och inte per lead eller sale som är vanligast på många av de andra nätverken. I princip så spelar det ingen roll vad du får betalt för, i det långa loppet är ersättningen densamma. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur tror du det är med Google webmaster tools eller analytics? Är det någon som vet mer om huruvida Google använder den här informationen i sina algoritmer för pagerank och serp-position? Vore intressant att veta, man kanske borde vara lite försiktigare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
![]() Citat:
Jag hade inte vågat sätta ut AdSense-annonser på satellitsidor i alla fall. Google gillar inte när man bygger sidor enbart för att lyfta en annan. Och att sedan placera annonser på sådana sidor kanske inte är särskilt önskvärt för deras annonsörer. Men vad vet jag... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|